Ha valaki rendszeresen dolgozik az Instagramon a jó elérésekért, akkor a fejlesztői csapat legújabb híre biztosan feldobja a napját. A TikTok terjedése szó szerint megköveteli a folyamatos újításokat, amik segítenek abban, hogy több embert tudjunk megszólítani, és hogy jobb legyen a marketingünk.
Az Instagram Reels egy olyan tartalmi formátum, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy rövid videókat készítsenek és osszanak meg hang- és videó sávok segítségével. Az Instagram Reels rövid, függőleges videókat jelent, amelyekhez szűrőket, mindenféle effekteket és zenét lehet hozzáadni. Ezeket kiválaszthatjuk az applikáció könyvtárából, vagy saját magunk készíthetjük el őket.
Kezdetben ezeknek a videóknak a hossza 15 másodpercre volt korlátozva, de később 60 másodpercre bővült. Az Instagram Reels egy olyan funkció, amely magában az Instagram alkalmazásban található. Más szóval nem egy különálló program, hanem az applikációba integrált tartalomformátum.
De miért ennyire fontosak ezek az apró videók? Az Instagram videós posztok jelenleg 2%-os elkötelezettségi arányt generálnak, ami azt jelzi, hogy az emberek többet tesznek a görgetésnél. Emellett a fogyasztók 86%-a azt állítja, hogy nagyobb valószínűséggel vásárolnak olyan terméket, amelynek Instagram-tartalmát „megosztásra érdemesnek” minősítették.
Az új frissítés még több lehetőséget tartogat
A hanghatások gyűjteményének frissítése mellett az Instagram Reels mostantól lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy saját hangfájlokat töltsenek fel. Nem muszáj az előre megadott lehetőségek közül választanunk, bármilyen öt másodpercnél hosszabb videóból importálhatunk hangot.

Egy másik frissítés az új hosszkorlátozásokban keresendő. Korábban minden videó 15 másodpercre volt korlátozva, de az Instagram ezt most 600%-kal kibővítette, így a felhasználók akár 90 másodperces klipeket is posztolhatnak. A Reels hirdetések maximális futási hossza szintén nőtt, mostantól 60 másodperc lett.
Az interaktív matricák, amelyek korábban csak az Instagram történetekhez voltak elérhetőek, már videókban is használhatók. Ez új lehetőségeket biztosít a közönség bevonására közvélemény-kutatásokon, kvízeken és emoji csúszkákon keresztül.
Az Instagram azt is lehetővé teszi az alkotók számára, hogy egy másik videót használjanak sablonként, amikor saját Reels-t készítenek. A forrásvideókból származó hang és klip előzetes betöltésével a felhasználóknak csak a saját, egyedi klipjeiket kell hozzáadniuk és megvágniuk.
A Reels értéket biztosít a marketingesek és a hirdetők számára
Mivel az online videók által generált megtekintések száma 2018 óta majdnem megduplázódott, egyre több marketinges arzenáljában találjuk meg ezt az eszközt. Ez különösen igaz a Reelsre, amely bizonyítottan segít a nézők vonzásában.
Az Instagram szerint azok a 10 000-nél több követővel rendelkező nyilvános fiókok, amelyek 60 nap alatt legalább öt Reelst posztoltak, 250%-kal több követőt szereztek, mint azok a hasonló kategóriába tartozó fiókok, amelyek nem posztoltak.