A közösségi média világa ma már megkerülhetetlen, és szinte nincs is olyan cég, vállalkozás, akinek ne lenne saját oldala valamelyik közösségi oldalon. Fel is merülhet bennünk a kérdés, hogy ha van közösségi médiás felületünk, akkor valóban szükségünk van céges weboldalra?
Az online marketingben is fontos szerepet kap a közösségi média felületeinek használata, sőt, a marketing szakemberek azt javasolják, hogy lehetőleg több felületen is legyünk ott. Ne csak a Facebook-ot használjuk, hanem az Instagramot és a TikTok-ot is. Az elmúlt időszakra jellemző volt, hogy a rövid videók váltak népszerűvé, így a TikTok szerepe is felértékelődött. Fontos tehát, hogy ha vállalkozásunk, cégünk van, használjuk ki a közösségi média nyújtotta lehetőségeket. Ha viszont fent vagyunk ezeken az oldalakon, akkor tényleg szükségünk van weboldalra is?
A helyzet az, hogy igen. A közösségi médiának számos előnye van online marketing szempontból, de vannak hátrányai is. A saját weboldallal pedig ezeket a hátrányokat, vagy épp hiányosságokat tudjuk orvosolni.
A saját weboldal előnye a közösségi médiás fiókkal szemben
Érdemes tisztában lenni azzal a ténnyel, hogy a közösségi média oldalak nagyon hasznosak, viszont van egy óriási hátrányuk, mégpedig az, hogy ezek az oldalak nem a sajátjaink. Nem birtokoljuk őket, csak használjuk, és bizony bármikor feltörhetik, törlődhet, eltűnhet, vele együtt pedig az összes tartalmunk, adatunk, és követőnk. Lehet, hogy az évek alatt egy több tíz vagy százezres követőbázist építettünk ki, ám ez egyik napról a másikra el is tűnhet.
És persze tehetünk egy próbát az oldalunk vissza szerzésével, de a tapasztalat azt mutatja, hogy ez a legritkább esetben sikerül. A saját weboldal is elveszhet persze, mert erre is láttunk már példát, ugyanakkor ennek lényegesen kisebb az esélye.
Emellett az is fontos tényező a weboldalak mellett, hogy a Google keresője is jobban preferálja a weboldalakat, és a felhasználók is jobban szeretik, ha egy hiteles, komoly weboldalra kell kattintaniuk, ha valamire választ keresnek, nem pedig egy közösségi médiás fiókra, hiszen oda bárki bármit kiírhat.
Amiért érdemes saját weboldalt is létrehozni a közösségi médiás fiókok mellett
Az egyik fontos tényező, hogy a weboldal nem tűnik el csak úgy, amíg mienk a Domain, addig a weboldal is a miénk lesz. Emellett egy weboldal segíthet abban, hogy a márkánk hitelesebb legyen, komoly cég befolyását tudjuk így kelteni, egy közösségi médiás felülettel ezt kevésbé érhetjük el. A termékeink bemutatása és árusítása is sokkal könnyebb és hatékonyabb egy weboldal, webshop segítségével.
A felhasználók szeretik az egyszerű dolgokat. Pár kattintás, és nemcsak vásároltak, de fizettek, és a szállítást is megoldották. Ha a közösségi médián keresztül vásárolnak, ott üzenetek egész sorát kell váltani, hogy a termékhez jussanak.
Tény persze, hogy egy weboldal nincs ingyen, szemben a közösségi médiás felülettel, ugyanakkor még mindig olcsóbb, mint egy fizikai üzlet létrehozása.