A Domain Authority (rövidítve DA) egy olyan mutató, amelyik a lehető legpontosabban jelzi előre azt, hogyan fog szerepelni majd egy domén a Google találati listáján. A mutatót egyfajta „erősorrendnek” is használhatod. Idén megújult, ezekre a változásokra pedig figyelned kell!

Ezt tudnod kell a DA-ról: azaz az oldalad linkereje

A mutatóról tudni kell, hogy egy tanuló algoritmus számításai alapján adja meg a domén értékét (0-100 között), ezért ez az érték folyamatosan változik. A moz.com is azt ajánlja, hogy a DA-t inkább afféle összehasonlító mérőszámként, referenciaértékként kezeld, mintsem egy mindent eldöntő, fix számként. Fontos információ, hogy a DA egy logaritmikus skálán értékel, ami azt jelenti, hogy minél magasabb az értéke a honlapodnak, annál nehezebb még magasabbra repíteni a mutatószámot (Egy 17-es DA értéket sokkal könnyebb 19-re felvinni mint egy 75-öst 77-re), már csak azért is, mert legalább 35-40 értéket figyel a honlapodon, és az alapján dönti el, hogy milyen értéket ad neked. Ráadásul az egész rendszer most alapjaiban változott.

A változások, amiket nemrég jelentettek be

Ha eddig olyan linkeket használtál, amelyek afféle linkfarmként működő, PR cikkekkel teli oldalról mutattak a sajátodra, akkor a változás nálad azonnali, és szembeötlő lesz, hiszen ezeket az oldalakat az új DA már kevésbé veszi komolyan, átlag 5-10%-kal csökkentette a linkerejét, ezáltal a rád mutató linkek ereje is csökkent. Jó hír ugyanakkor, hogy az eddig prémium kategóriába sorolt oldalak esetében a DA érték nemhogy csökkent, hanem kis mértékben nőtt. Ha tehát ilyen doménektől van rád mutató link, akkor jól jártál.

Pontosan mi változott?

Sok minden. Megérkeztek például az úgynevezett tanuló algoritmusok, melyek már sokkal könnyebben észreveszik, és szűrik, illetve veszik figyelembe a link manipulációkat. Jelentősen megváltoztak a rangsorolási tényezők is. Ma már nem csak a linkek száma, hanem a linkek minősége és a linkforgalom is jelentős tényező.

Ezért tették

A moz.com intelligensebbé, megbízhatóbbá, és tudás alapúvá fejlődött: egyszerűen nem veszi többé figyelembe a link spam-et, cserébe sokkal jobban összefonódik a Google változásokkal. Ha most azt látod, hogy a weboldalad jelzőszáma – akár rövid időn belül viszonylag nagy kilengéssel – változik, türelmesnek kell lenned, mert ez a tanuló algoritmus miatt van, a helyzet idővel beáll. 

Mi lesz a linképítéssel?

Azoknak, akik eddig is linképítéssel foglalkoznak, a frissítés nem okoz majd gondot. Természetesen azzal, hogy a DA változott, a linképítés nem halott, sőt erősebb, jobb, precízebb lesz, mint valaha, és egyértelműen a prémium megoldások, a jobb, erősebb tartalmak felé mozdulunk el, ami egybeesik a Google Bagoly frissítésével, és azzal a tervvel, hogy a tartalom egyszerre tisztuljon, és legyen jobb.