A Google bejelentette, hogy mostantól másképp kezeli a címeket, ami szó szerint az összes weboldalt érinti. Mindenki megszokta, hogy a cikkek írása, így a tartalommarketing is a jó és ütős címeknél kezdődik.
Egész könyvek szólnak arról, hogy miként találjuk meg az ütős címet, és rengeteg trükköt lehet olvasni a kattintás mestereitől. Most azonban úgy tűnik, hogy a Google másképp gondolja, és egy kicsit átrendezi az eddigi ismereteinket.
Az új rendszer lényege
Ha rendszeresen használjuk a keresőt, akkor a múltban is láttuk, hogy néha átírta a meta title elemet a találati listán. Bár a weboldal ezt is gondosan megfogalmazta, a Google inkább a mi keresésünkhöz igazította a mondatokat. Valami hasonló történik a címekkel. Nem fogja a marketingesre bízni a munkát, hanem olyan Title elemeket állít elő, ami összhangban van a weboldallal és az adott dokumentummal, miközben független a kereséstől.
A Google szerint régóta túlléptek a HTML-ben megadott, szuperül átgondolt SEO címektől, és mostantól olyan szöveget fog használni, ami a felhasználók számára is azonnal és érthetően megfogalmaz mindent. Arra törekszenek, hogy az adott weboldalon látható címsort alkalmazzák, ami legtöbbször a <H1> címsorba kerül, vagy amelyik az alkalmazott stílus miatt jobban kitűnik az oldalról. Persze ez sincsen kőbe vésve, ugyanis a weboldalon lévő szöveget, és az oldalra hivatkozó horgonyszövegeket is használhatják.
Mennyire befolyásolja az eléréseket a változás?
Ez attól függ. Ha valaki csak a tartalom gyártásával volt elfoglalva, akkor egész egyszerűn meg kell néznie az új kattintások számát. Ha a helyezés és a kattintások sem változtak, akkor nyugodtan csinálja tovább a dolgát. A Google megpróbálja a felhasználónak releváns tartalmat kiemelni, így ezek a weboldalak nem veszítenek a változással.
A probléma akkor kezdődik, ha valaki egy SEO-s szakemberre bízta a weboldala felépítését, aki a címeket és a meta leírásokat is nagyon alapos munkával készítette el, csak azért, hogy minél jobb helyezést érjen el az oldal. Ők hamarabb tapasztalhatják, hogy lecsúsztak az első helyekről, mivel a Google egyszerűen nem veszi figyelembe a jól átgondolt címeiket. Nekik újra kell gondolniuk a cikkeket, és sokkal jobban figyelni a vizuálisan megjelenő (H1) címsorra és a Title összhangjára.
Az új rendszer mindenkit érint
Néhány weboldal az átlagosnál jobban fogja érzékelni a Google változását. Ha például túl hosszú címeket használt, esetleg a tartalomkészítő elhalmozta kulcsszóval, mert azt hitte, hogy így jobb eléréseket szerez majd. Az is problémának számít, amikor a tartalomnak egyáltalán nincs címe, vagy az, hogy valamilyen sablon szöveg kerül a Title elembe.
Előfordulhat, hogy a weboldal neve is hozzá lesz adva a címhez, de csak akkor, ha Google hasznosnak tartja. Bár ezek a változások mindenkit érintenek, a cég továbbra is azt javasolja, hogy figyeljünk a minőségi címek elkészítésére, mivel a releváns tartalom mellett továbbra is ezt fogjuk látni a keresőben.