Minden weboldalon vannak olyan régi bejegyzések, amik a SEO szempontjából talán nem értek el látványos eredményeket, vagy annyira elavultak, hogy muszáj a frissítésen gondolkodni. A honlaptulajdonosok azonban gyakran lefagynak, hiszen az új tartalom új keresési eredményeket fog hozni, tehát az egész SEO-t kezdhetjük elölről. Vagy mégsem?
Mi történik a frissített tartalommal?
Ez attól függ. A Google egyik szakértője szerint lesznek olyan linkek, amik néhány óra alatt indexelve lesznek, ugyanakkor akadnak olyanok is, amik hetekig eltartanak majd. Ha pedig ez nem lenne elég, akkor ennél jóval több időt is igénybe vehet a folyamat. Lehet, hogy a robotok éppen egy fontosabb oldalt indexelnek, így mi hátrább kerülünk a listán, innentől kezdve pedig csak várni tudunk.
Érdemes azt is megjegyezni, hogy az indexelés nem jelent egyet a rangsorolással. Vannak olyan oldalak, ahol gyakran frissítik ugyanazokat a tartalmakat, mivel azt hiszik, hogy így automatikusan jobban láthatóvá válik az oldal. Nos, ez nem igaz, úgyhogy csak akkor frissítsünk, ha tényleg szükségünk van rá.
Valójában arra sincs garancia, hogy a Google indexeli a bejegyzésünket vagy az egész webes tartalmat. Vannak ismétlődő bejegyzések, haszontalan írások és semmitmondó URL-ek, amit a nagy keresőmotor megpróbál kiszűrni, és ilyen esetekben elbúcsúzhatunk az indexeléstől. Ha ezeket a dolgokat messziről elkerüljük, akkor nagyobb esélyünk lesz arra, hogy a Google minket is ajánljon.
Mit tehetünk a jobb elérés érdekében?
Mit tehetünk, ha be akarjuk biztosítani, hogy jó helyezést érjünk el a végtelennek tűnő találati listán? Első lépésként tegyük gyorssá a webhelyet, hogy megakadályozzuk a szerver túlterhelését. Nincs annál rosszabb, mint amikor valami nem tölt be, és hosszú másodpercekig kell várni rá. Sose feledjük, hogy a nagyon gyors sem lehet elég gyors!
Az is fontos, hogy jó minőségű linkeket használjunk, és ne pakoljuk tele feleslegesen a honlapot. A Google megérzi, ha csak és kizárólag a besorolás miatt próbálunk kitűnni, és nem szokta szeretni. Neki a felhasználó a legfontosabb, úgyhogy nekünk is így kell gondolkodnunk. Készítsünk olyan tartalmat, amit az emberek szívesen olvasnak, és mindezt tegyük könnyen elérhetővé.
A bejegyzések minősége sokkal jobb eredményeket fog hozni, mint a linkek és a fizetős hirdetések. A tartalmilag értékes szövegek lassabban találnak rá a felhasználókra, azonban lényegesen tovább maradnak fenn a lista elején. Jó betűtípussal és olvasható mérettel arra ösztönözzük az embereket, hogy pár másodperccel tovább maradjanak az oldalon, így a Google látja, hogy nyugodtan ajánlhat minket.
Valójában nincs azzal baj, ha egy bejegyzést frissítünk, azonban érdemes elgondolkodni azon, hogy nem éri-e meg inkább újat írni. Ha újra megfogalmazzuk a tartalmat, akkor nemcsak frissíteni tudjuk, hanem eggyel több cikk lesz a tarsolyunkban. Arra figyeljünk, hogy ne kezdjük el pontosan lemásolni a régi cikkeket, hanem gondoljuk át az egészet, és próbáljunk meg mindig valami újat adni a leendő vásárlóinknak. Innentől kezdve a Google is látni fogja, hogy hasznosak vagyunk, és könnyebben a sor elejére kerülünk.