John Mueller megerősítette, hogy ha a webhelyek közel ugyanúgy néznek ki, akkor az nem okoz negatív hatást a keresési eredményekben való rangsorolásra. Ez akkor is igaz, ha két saját weboldalunk van, amik feltűnően hasonlítanak egymásra, és akkor is, ha véletlenül alakul ki a dizájn másolása.

John válasza azért érdekes, mert betekintést nyújt abba, hogyan kezeli a Google a tényleges duplikált tartalmakat, ahol minden azonos. Ha viszont a szöveg is ugyanaz marad, akkor a Google a tartalom egyik verzióját választja ki a rangsoroláshoz. Ez problémát jelenthet azoknál a webhelyeknél, amelyek duplikálják a tartalmukat, mert például ugyanazt a terméket kínálják eladásra, vagy több megegyező szolgáltatásuk is van.

Mi az a duplikált tartalom?

A duplikált tartalom az egyik leggyakoribb SEO hiba. Akár egy blog, akár egy e-kereskedelmi vagy bármilyen más típusú weboldal esetében, ez komoly problémát jelent mind a Google szemében történő pozicionálás, mind a felhasználói élmény szempontjából. Bár sokan még mindig elkövetik azt a hibát, hogy alábecsülik ennek fontosságát, a valóság az, hogy a legtöbb keresőmotor üldözi és bünteti ezeket a duplikációkat.

Manapság a duplikált oldalak, a különböző URL-ekről elérhető tartalmak, vagy egyszerűen a máshol található szöveg másolása egy esetleges Panda büntetéshez vezethet, és a SEO pozíciójának zuhanását okozhatja. Duplikált tartalomról akkor beszélünk, ha egy szöveg részben vagy egészben másolódik különböző URL-címeken, akár ugyanaról a domainról származik, akár más különböző weboldalakról van összeollózva. Más szóval, ez vagy azért fordulhat elő, mert két különböző weboldal URL-je azonos tartalommal rendelkezik, vagy azért, mert a saját oldalain belül ismétlődik vagy duplikálódik a szöveg.

Lopás vagy lustaság?

A legtöbb esetben a külső másolás általában plágium miatt történik, ahol az eredeti szerzőt egyszerűen meglopják. Ilyenkor egy rövid e-mailezés után meg szokott oldódni a helyzet, mivel a hibás fél azonnal le szokta törölni a tartalmat. Emellett akkor is megjelenhet a belső duplikált tartalom, amikor egynél több URL vezet ugyanarra az oldalra, vagy amikor az oldalainkon duplikált információk találhatók. Lehet, hogy gyorsabban szeretnénk haladni, és mi magunk másoljuk a saját szövegeinket.

A duplikált tartalom tönkre teheti az egész SEO-stratégiát. A keresőmotorok minden korábban közzétett és indexelt szöveget észlelnek, tehát nem keresgélhetünk a régebbi bejegyzések között sem. Ha bizonyos gondolatok, idézetek vagy a tartalom kisebb része más weboldalakon is szerepel, elméletileg semmi sem történik, de ha a dolog nagy százalékban növekszik a teljes szöveghez képest, akkor egyre feltűnőbbé válik a dolog. És ezzel együtt a keresőmotorok lehetséges büntetései is közelebb kerülhetnek hozzánk.

Ettől függetlenül a weboldal kinézetét nyugodtan duplikálhatjuk, csak arra figyeljünk, hogy mindkettőt eredeti és hasznos tartalommal lássuk el. Ezáltal nem kell félnünk a Google folyton kutató szemeitől.