A SEO folyamatosan változik és fejlődik, egyre nagyobb kihívást jelent a weboldal tulajdonsoknak. Pár évvel ezelőtt az ügyesen elrejtett linkekkel lehetett jobb eredményeket elérni, ma azonban meg kell küzdenünk a nagy keresőmotorral, ami szó szerint mindent lát.
2021 még nem ért véget, de már túléltünk pár algoritmusfrissítést, ami szerencsére nem változtatott a működő stratégiákon. A Google RainkBrain nevű mesterséges intelligenciája megállás nélkül tanulja a felhasználók viselkedését, úgyhogy nem szabad kihagyni a számításból. A RainkBrain nevét főleg SEO körökben halljuk, mivel az önképzési kapacitással rendelkező algoritmus azon dolgozik, hogy jobban megértse a felhasználókat.
A világ annyira gyorsan változik, hogy az emberek képtelenek követni az új szavakat, az új long tail kifejezéseket, és azokat a szlengeket, amik az iskolákban születnek meg és válnak keresetté. Itt lép érvénybe az algoritmus, ami megtanul mindent, és növeli a felhasználók élményét.
A RainkBrain azonban csak a harmadik a rangsorolásban.
Megint a tartalom
Nem győzzük hangsúlyozni, hogy az első helyen mindig a tartalom áll. Ma már nem kell görcsösen ragaszkodnunk a kulcsszavakhoz, mivel a Google a szavak laza kontextusát is vizsgálja, így a szinonimákat is könnyedén észreveszi. John Mueller, a Google szakértője azt is elmondta, hogy az algoritmus a weboldal hírnevét is nézi, vagyis a tartalom felkapottságát. Ha például marketing témában írunk, akkor nem kellenek gyümölcsökről szóló bejegyzések, kivéve, ha valamilyen módon a SEO-hoz kapcsoljuk. Írjunk inkább tippeket, problémákat, kérdéseket, szakértői véleményeket és így tovább.
Felkészültünk a hangalapú keresésre?
A magyar felhasználók körében még nem annyira elterjedt, de érdemes figyelni egy új szokásra, ami külföldön lassan alapnak számít. Ez nem más, mint a hangkeresés. Eddig csak az Apple telefonok Sirije tudott válaszolgatni a kérdésekre, de ma már megkaptuk az Alexát, Bixbyt és az Ok Google segítőjét is. Biztosak lehetünk benne, hogy amint elterjednek a magyar hangfelismerők, a felhasználók teljesen odáig lesznek, és ők is hanggal fognak keresni.
A hangkeresés különlegessége, hogy az agyunk teljesen máshogy dolgozik írásban és kimondva, így a kérdések is máshogy fognak hangzani. Ha eddig azt írtuk, hogy „5 tipp a működő weboldalhoz”, akkor hanggal azt fogjuk mondani, hogy „Mitől jó a weboldalam?”. A téma valójában ugyanaz, de máshogy tesszük fel, tehát máshogy kell megfogalmaznunk a tartalmat is.
A tartalom minősége
Innentől kezdve csak arra kell figyelni, hogy a tartalom minősége tökéletes legyen. Nem baj, ha nem követjük a legújabb szlengeket és divathullámokat, bár ez attól is függ, hogy mit akarunk eladni és kinek. A Google folyamatosan fejlődik, javul, ellenőriz. Csak akkor fogjuk sikeres teljesíteni az elvárásait, ha a minőségre koncentrálunk, és a legjobbat akarjuk megadni a felhasználóinknak. Gondoljunk a vásárlóink szükségléteire és adjuk meg nekik a legjobbat. Ne akarjunk már az első bejegyzésünknél a legjobbak közé kerülni, hanem legyünk kitartóak és keressük a jó kapcsolati lehetőségeket.