A keresőoptimalizálás rendkívül összetett és bonyolult folyamat, amelyre a legtöbb weboldal tulajdonos semmilyen keretösszeget nem szeretne rászánni. A legtöbben megelégszenek azzal, ha van honlapjuk vagy éppen jelen vannak a közösségi oldalakon. A Facebook, az Instagram, a Pinterest vagy a Youtube azonban nem helyettesíti a SEO hatékonyságát még akkor sem, ha aktívan kihasználjuk az adott platformok adta lehetőségeket.

Talán ezek a céges weboldal üzemeltetők még mindig nem olvasták azt a számtalan szakmai cikket és online statisztikai adatot, amely a Google jelentőségéről szól. Pedig saját tapasztalatból is tudhatjuk, hogy hányszor fordulunk a Google keresőhöz, ha valamire szükségünk van az interneten. Az amerikai óriáscég ugyanis hazánkban szinte egyeduralkodó a piacon. Bár tény, hogy ha fizetünk neki, akkor akár a találati lista elejére ugorhatunk, ám egyes versenyhelyzetekben, speciális területeken, egyetlen kattintás akár 1000 forintba is kerülhet. Ez a Google Ads (régi nevén Adwords), vagyis a google hirdetés helye.

Mennyibe kerül a Google első hely?

Rövid távon talán hatékony lehet releváns látogatókat és potenciális vásárlókat csalogatni az oldalra úgy, hogy közvetlenül a Google-nek fizetünk, akár több száz vagy ezer forintot egy-egy látogatóért. Ez a hirdetési módszer azonban csak a bankoknak, az ingatlanosoknak és az autó szalonoknak érheti meg elsősorban, egy kiskereskedelmi üzlet sokkal jobban jár a hosszú távú keresőoptimalizálással, ami hosszú időre garantálhat jó pozíciókat a keresőben.

A keresőoptimalizálás vagy SEO ma már elengedhetetlen az online jelenléthez, hiszen enélkül csak nagyon kevesen találnának rá a honlapunkra. Egy gyenge piacon pedig alig van szereplő és akár kisebb munkával és anyagi ráfordítással is kimagasló eredményeket lehet elérni. A keresőoptimalizálás az audittal indul, ezután a weboldal kódját kell rendbe rakni, majd megfelelő szövegeket írni saját és más oldalakon, amibe megfelelő linkek mutatnak a célzott tartalmainkra. A linképítés tehát rendkívül fontos, akárcsak a megfelelő informatív tartalom. Az első helyezés elérése azonban kemény munkával járhat, ám hosszú távon mindenképpen kifizetődő.