A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb elemének még mindig a linképítést tartják a szakemberek, melyet bár sokan manipulatívan csinálnak, de természetesen etikusan is lehet linket építeni, és sokan így is csinálják.
Még mindig sokan vannak, akik a linképítést esetében is mesterkednek, és próbálják befolyásolni a fogyasztókat, nem mondhatni, hogy etikus módon. Ugyanakkor arra is sok példa van, hogy a linkek építése teljes mértékben egyenesen és becsületesen történik, sőt, azt mondhatni, hogy a 2024-es évben leginkább ezek a fedhetetlen módszerek vezetnek majd valóban eredményre. Az idei évben több statisztika és kutatás is indult a témában, melyek közül több azt bizonyítja, hogy a weboldalak közel 90 %-át nem is látogatják.
A linkek tudják elvezetni a látogatókat a weboldalakra, de manapság már annyira elárasztanak minket minden felületen a különböző linkek, melyeknek az lenne a fő rendeltetése, hogy ide vagy oda irányítsanak minket, hogy a legtöbben ezeket már el is kerülik. De lehet ezt úgy is csinálni, hogy a fogyasztók igenis fel akarják keresni az adott oldalt, ott pedig számukra hasznos és releváns információkat, termékeket találjanak.
A linképítés jelentőségéről
Azt talán mondani sem kell, hogy a linképítés nagyon fontos része manapság a marketing stratégiáknak is, hiszen a digitális világban jelen lenni ma már mondhatni alapvető elvárás, és nemcsak léteznünk kell itt, ha sikereseket szeretnénk elérni, de az is elengedhetetlen, hogy az online térbe könnyen meg is találjanak minket. A külső linkek olyanok, mint egy ajánlat, csak ezek a digitális térben találhatóak. Ha a fogyasztók, ügyfelek, érdeklődők hitelesnek és hasznosnak találnak minket, akkor a linkek segítségével ajánlanak majd másoknak is.
John Mueller, a Google keresési szóvivője szerint a minőség, és nem a mennyiség fontos tényező a digitális világban, vagyis érdemi hatást csak releváns, minőséget képviselő linkekkel érhetünk csak el, a sok, de alacsony minőségű linkeknek nem igazán lesz érdemi hatása a látogatottságunkra. Ugyanakkor nagyon nehéz megtalálni az etikus linképítési stratégiákat, hiszen elárasztanak minket a megkérdőjelezhető módszerek. De hogyan is érdemes linket építeni 2024-ben? Várhatóan mely stratégiák lesznek célravezetők?
Melyik stratégiák fognak működni 2024-ben is?
A szakértők véleménye is az, hogy 2024-ben sem lesz egyszerű megtalálni az becsületes, úgynevezett fehérkalapos stratégiákat. A következő évben is érdemes lesz szakmai kapcsolatokat használni a linképítéshez. Nagyban növelheti a sikereinket, egyszersmind a hitelességünket és a szakmaiságunkat, ha valós kapcsolatokat építünk abban az iparágban, amelyben érdekeltek vagyunk. Ha a szakterületünkhöz kötődő oldalak linkelnek ránk, akkor nagyobb értéke lesz az adott linknek, mintha akármilyen oldalon talál valaki a weboldalunkra mutató linket.
Ha mi is szeretnénk ezzel a módszerrel linképítésbe kezdeni, és valós kapcsolatokat alakítanánk ki, melyek valóban hasznosak a számunkra, akkor érdemes a az Ahrefs Link Intersect és Batch Analysist használni, ahol csak a versenytársak domainjét kell beírni, és már látni is fogjuk azokat az oldalakat, melyek rájuk mutató linket tartalmaznak. Ezt követően érdemes saját szakmai cikket, amely az talált oldalra/oldalakra hivatkozik, és írni nekik, hogy annyira tetszett nekünk, amit írtak, hogy linkeltük őket. Ezzel már meg is tudjuk alapozni a szakmai kapcsolatot.