Egy weboldallal rendelkező vállalkozónak nem csak a saját honlapját, blogját és webáruházát kell karbantartania, hanem a különböző közösségi oldalait is. Érdemes ugyanis fenn lenni a Facebookon, az Instagramon, a Youtube-on, a Pinteresten és a LinkedIn-en is. Bár ez utóbbi valamiért kilóg a sorból. A legtöbben ugyanis előbb regisztrálnak be egy Twitter fiókot, mint egy LinkedIn-t, pedig sokkal több hasznot húzhatunk belőle.

A linkedIn a világ legnagyobb üzleti közösségi hálózata, amelyről egyetlen magyar cégnek és vállalkozónak sem szabadna hiányoznia. A 2003 óta üzemelő és 2016-ban Microsoft kézbe kerülő portálon ugyanis rengeteg kapcsolatot építhetünk országon belül és a nemzetközi piacon egyaránt.

A közel 350 milliós tagsággal rendelkező platformon sok százezer magyar vállalkozó és vállalkozás is aktívan jelen van. Saját keresőmotorja pedig nem elhanyagolható az üzleti életben, ezért érdemes a LinkedIn SEO-val is foglalkozni, ha új üzletfeleket, partnereket vagy vásárlókat szeretnénk szerezni.

LinkedIn SEO alapok, kezdőknek

Az értékes üzleti kapcsolatokkal kecsegtető oldalon fontos megértenünk, hogy nem azonos módon történik a keresés, mint a Google esetében. Itt csupán az első, második és harmadik fokú kapcsolatok között böngészhetünk. Ráadásul bennünket is csak ők találhatnak meg. Éppen ezért 500 és 10.000 kapcsolattal rendelkező fiókok esetén speciális rangokat és jogosultságokat is kapunk, azonban csak 100 csoport tagja lehetünk, amire ügyelni kell.

Ahhoz, hogy bennünket megtalálhassanak és profitálhassunk ebből az online felületből, regisztráció után azonnal töltsük ki a profiladatainkat. Ez eltarthat jó ideig, annak részletességétől függően, ám mégis megéri a rá szánt energia. A profil kitöltöttsége ugyanis különböző jogokkal ruházza fel a tulajdonosát, így például nagyobb eséllyel tudunk állásokra jelentkezőket toborozni, vagy a keresőben, hírfolyamon és hálózatban előkelőbb helyet foglalhatunk majd el. Ez pedig csak a jéghegy csúcsa. Érdemes jobban is kihasználni a portál nyújtotta előnyöket.