A szemfülesek észrevették, hogy a YouTube felületén új Podcasts oldal lett közzé téve, amely megkönnyíti a podcastok megtalálását. Bár a változást hivatalosan nem jelentették be, már meg lehet keresni a felkapott podcastokat, és azokat a témákat, amik érdekelhetnek minket.

De miért fontos számunkra ez a változás? Azért, mert a marketing folyamatosan fejlődik és változik, amit érdemes követni. A podcastok éppen ezért egy új lehetőséget nyújtanak a weboldalak számára.

Ma a hang az egyik legerősebb tartalomformátum. Bár nem olyan széles körben fogyasztják, mint a videót vagy az írott tartalmat, mégis az jellemzi, hogy sokkal inkább foglyul ejti a hallgatókat, így elkötelezett közönséget hoz létre, akiknek az a jó szokásuk, hogy rendszeresen visszatérnek. Ha pedig saját podcastot akarunk készíteni, akkor a YouTube a legnépszerűbb platform a hallgatására, szorosan mögötte a Spotify nevű alkalmazással. Figyelemre méltó, hogy a YouTube anélkül érte el ezt a népszerűségi szintet, hogy a podcastoknak még nem készítettek külön kategóriát, ami éppen most változott.

Miért válasszuk a podcastot?

Az új podcasts felfedező oldal még nincs kiemelve a YouTube kezdőlapján, és nincsenek külön podcast-kategóriák olyan témákhoz, mint a sport, a zene vagy a komédia. Azonban biztosak lehetünk benne, hogy a nem túl távoli jövőben az audiotartalmakat a keresőmotorok, például a Google is felismeri és indexeli majd. Ha ez megtörténik, mindazok, akik már régóta foglalkoznak velük, komoly előnyben részesülnek majd.

Az első érzékszerv, amely a terhesség elejétől kezdve fejlődik, a hallás. Éppen ezért a legszorosabb kapcsolatban van az agyunkkal. Nem véletlen, hogy a tudomány azt állítja, hogy a hang közvetlenül befolyásolja a tudatalattinkat és a pszichénket. A zene szomorúan vagy boldogan hat, energiát ad, vagy elnyom. A hangnak olyan ereje van, amelyet semmilyen más médium nem tud létrehozni ezen az érzékelésen keresztül.

Ennek a tulajdonságának köszönhetően a podcast nagyon fontos médium egy olyan üzenet közvetítésére, amely megmarad a hallgatók fejében, mert közvetlenül befolyásolhatjuk a tudatalattijukat, a pszichéjüket és az értelmüket.

A podcast jobb a videónál?

A podcast jellegének köszönhetően – a videóval ellentétben – lehetővé teszi, hogy más tevékenységeket is végezzünk közben. Nincs szükségünk a többi érzékszervünkre ahhoz, hogy használni tudjuk ezt a médiumot, ami megkönnyíti a tartalomfogyasztást. Itt a közönség túlnyomó többsége inkább akkor hallgatja a tartalmakat, amikor más tevékenységeket végez, például edz, vagy munkába és hazafelé vezet, ami azért válik előnyére, mert a podcastunk a nap 24 órájában elérhető.

A formátum másik hihetetlen tulajdonsága, hogy idővel mind a podcast házigazdája, mind a hallgatóság mély kapcsolatot hoz létre, amely három dolgot tesz lehetővé: az ismertséget, az empátiát és a kivetítést, ami létfontosságú ahhoz, hogy összehangolódjunk a vásárolóink személyiségével. Ezen okok miatt a podcast talán a legdinamikusabb és legerősebb az összes tartalomformátum közül.