A weboldal tulajdonosok egy hónap haladékot kaptak, mielőtt a Google új algoritmusa szűrni kezdené a tartalmukat. Az eredetileg májusban érkező frissítés csak júniusban kezd el dolgozni, azonban ezt is fokozatosan teszi, így egészen augusztusig el fog húzódni az átállás.
Ha ismerősen hangzik a Page Experience szó, akkor te már felkészültél a változásra. Ez az új algoritmus még inkább a felhasználói élményt teszi az első helyre, ahogy a neve is előre jelzi ezt. Úgy tűnik, hogy a Google véglegesen megunta a kulcsszavak záporát és az értelmetlen szövegeket, és még inkább a felhasználóra fókuszál. Csak azok a weboldalak fognak tudni megjelenni az első oldalon, amik minőségi tartalmat produkálnak.
A hivatalos bejelentés június közepéig ad időt a tulajdonosoknak, amit érdemes minél gyorsabban kihasználni. Bár van egy jó hírünk: ha eddig figyeltél a felhasználói élményre, akkor kevés változással megúszod.
Június közepétől beindulnak a változások, ami azt jelenti, hogy a Page Experience ikon is megjelenik a találati listán, bár egyeseknél ez eltolódhat. Ha még nem kerültünk testközelbe az elvárásokkal, akkor érdemes minél hamarabb megtenni.
Mit javítsunk először?
A felhasználói élmény több pontot fog vizsgálni:
- mobil barát megjelenés
- biztonságos oldal
- https
- felugró ablakok
- oldalbetöltés
- interaktivitás
- vizuális stabilitás
Az utolsó három pont nem véletlenül szerepel vastagbetűvel, mivel ezek adják meg az úgynevezett Core Web Vitals, vagyis az algoritmus alapját, amit a Google leginkább figyelembe vesz majd. Ez azt jelenti, hogy hiába használunk https elérést, és hiába építünk fel mobilbarát oldalt, ha a betöltés lassú marad.
Javítsuk fel a honlapot
Amennyiben nem szeretnénk lemaradni a kompetenciától, akkor alaposan meg kell vizsgálnunk a weboldalunkat vagy a webshopunkat. Fontos, hogy az oldal interaktív és reszponzív legyen, alkalmazkodjon a felhasználóhoz. Nem ugyanazt keresi valaki a számítógépen olvasgatva, mintha a telefonról lépne be. A gépen lehet, hogy a cégünk is érdekli, míg a telefonon csak az elérhetőséget vagy a nyitvatartást akarja. Minden egyes kereséssel töltött másodperc ellenünk beszél, és arra ösztönzi a látogatót, hogy inkább máshoz menjen.
Gyakori hiba, hogy a főoldalra koncentrálunk csak, és a különböző aloldalakat kicsit elhanyagoljuk. Az új algoritmus azonban az egészet figyeli, úgyhogy érdemes minden egyes szekciót megvizsgálni, és meggyőződni arról, hogy ellátja a funkcióit.
- A legutolsó aloldalon is ellenőrizzük a weboldal sebességét.
- Igyekezzünk eltüntetni az összes lehetséges hibát, a nem betöltő képeket, vagy a nem működő linkeket.
- Nézzük meg a konkurencia weboldalát, azt, hogy ők mit nyújtanak a felhasználónak, majd hasonlítsuk össze a saját oldalunkkal.
Mindig találunk valamit, amiben jobbak lehetünk.
Azonban ne ijedjünk meg! A Google többször is jelezte, hogy nem kell hatalmas változásokra számítani, mivel továbbra is a minőségi oldalak fognak előre kerülni a rangsorban. Ha eddig figyeltünk az érdekfeszítő cikkek gyártására és a jól működő oldalra, akkor nincs mitől tartanunk.