Mindig van a közelünkben olyan, aki jobban tudja, mint a szakértők. Ezekre nem érdemes hallgatni semmilyen szakmai témában. Nincsen ez másként a keresőoptimalizálás területén sem. Annyi féle tévhit kering még 2019-ben is a köznyelvben és az interneten, hogy ideje végre tisztába tenni a dolgokat. Ezek a téves SEO tanácsok ugyanis nem csak, hogy nem segítenek az üzletünknek, hanem sokszor kimondottan ártalmasak is.

A legfontosabb dolog, hogy ami néhány évvel ezelőtt még bevált trükknek számított, ma már lehet büntetés jár érte. Nem egy céges ügyfél tanácsolja a weblap fejlesztőknek vagy tartalom készítőknek, hogy zsúfolják tele az oldalt kulcsszavakkal vagy rejtsék el a betűket a háttérrel azonos színnel, hogy minél többször megtalálható legyen egy-egy kifejezés az oldalon. Mindezt a fejlécben vagy a láblécben is végletekig ismételgetve. Ezt ma már (de minimum 10 éve) a Google kiszűri és csúnya büntetést is kaphatunk érte.

Ezeket a SEO tanácsokat se fogadjuk meg

Noha a SEO fontos, nem mindig kifizetődő a legnagyobb és legdrágább keresőoptimalizáló ügynökséget megbízni. Érdemes lokális szinten, kisebb céggel vagy szakemberrel dolgozni, esetleg ha a megfelelő szakértő a rendelkezésünkre áll, akkor házon belül kivitelezni. Keressük meg a megfelelő ár-érték arányt és döntsünk aszerint. Azonban az is hiba, ha a SEO-t egy titkárnőre vagy webfejlesztőre bízzuk. Noha e két esetben azért lesz különbség a helyezésünkben, mégsem tanácsos még a weboldal készítőre sem bízni a SEO 100%-át. A kódban lévő elemek ugyanis eme összetett folyamatnak csupán egy részét képezik.

A tartalomra is érdemes figyelni. Ne tegyünk ki félig megírt cikkeket és ügyeljünk a WordPress sablon fájlok alapértelmezett szövegeire is, amik elcsúfítják a találati listát. Sokan a SEO helyett a közösségi médiát javasolják, ám ez is hiba. A két felület külön-külön is megfér egymás mellett és kiegészítik egymást. Mások még mindig leragadtak a kulcsszó halmozásnál, ám ma már a mesterséges intelligenciával dolgozó kereső algoritmusok felismerik az igeidőket, a ragozásokat és megértik a szövegeinket, így erre nincs szükségünk.

A Google számos vicces példát is mutat a listájában a meta elemek összekeverésére, amikor a nem látható meta leírásba is kulcsszavakat halmoznak a készítők. Ez nem csak káros, de kellemetlen is lehet a cég hírnevének.