A hazai weboldal felhozatal még 2019-ben is hagy némi kivetnivalót maga körül. Talán hihetetlennek hangzik, de még mindig vannak olyan weboldalak, amelyek elvárják, hogy Internet Explorer 6-ot használjunk 1024 x 768-as felbontásban. Ezek az oldalak tipikusan a 90-es évekből itt ragadt tartalmak vagy őskövület webfejlesztők által készített statikus weboldalak.

Elsődleges ismertetőjelük a rendkívül ósdi külalak, rikító színek szemfájdító kombinációja és az animált gifek áradata. Az ilyen honlapokat mobilról ne is álmodozzunk, hogy megnézzük és egy cég számára többet árt egy ilyen holnap, mint használ.

Míg sokan kinevetjük az ilyen oldalak tulajdonosait, észre sem vesszük, hogy esetleg a modernnek vélt saját holnapunk, blogunk vagy webáruházunk is hibákat rejt. Talán csak a szakértői szemek veszik észre ezeket a gondokat, de vannak esetek, amikor ez a bevételeinken is visszatükröződik. Ilyen eset, amikor a keresőoptimalizálási rész szenved hiányosságoktól vagy olyan bakiktól, amin javítva akár több oldalnyi vagy pozíciónyi helyezést is ugorhatnánk a Google találati listáján. Ezeket érdemes minél előbb átnézni és javítani.

Tipikus keresőoptimalizálási hibák magyar webáruházaknál

Bár a statisztika azt mutatja, hogy a magyar céges weblapok gombamód szaporodnak, a minőség sajnos nem egyenesen arányos a mennyiséggel. Nem csak a céges bemutatkozó oldalak sínylik meg a minimálisra vágott költségkeretet, hanem a webáruházak is. Ezzel pedig saját maguk elől vágják el a bevételi forrást a vállalkozás tulajdonosai. Elsősorban a felhasználói élményt kell maximalizálni, egyszerűen átlátható, letisztult felülettel és menürendszerrel, mert ha ez nem adott, akkor pár másodperc alatt elkattint a látogató és esélyünk sem lesz belőle vásárlót konvertálni.

Tipikus hiba, hogy beszédes URL-ek helyett, paraméterekkel tele zsúfolt URL-ek jelennek meg a böngészőben. Szintén szokás, hogy egy-egy leírást minden hasonló termékhez hozzárendelünk, ezt viszont a Google duplikációnak érzékeli még saját oldalon belül is. A termékek adatlapján sokszor még egy normális terméknév sem található, néhol pedig a leírás vagy éppen a vélemények hiányoznak. Az sem előnyös, ha más oldalakról (pl. termék gyártója) másolunk át leírást. A title tag-ot is érdemes egyediként kezelni és a termékoldalakat a végletekig optimalizáltatni egy hozzáértő SEO céggel, hiszen ez egy összetett és bonyolult folyamat.