Az Instagramon és a TikTokon át más platformokig a márkák olyan felhasználókkal működnek együtt, akik több ezres, százezres vagy épp milliós követőtáborral rendelkeznek. Mindezt miért? Hogy új követőket érjenek el, és népszerűsítsék a termékeiket és a szolgáltatásaikat.
A közösségi média népszerűségének ugrásszerű emelkedésével párhuzamosan növekszik az ilyen típusú, nagy követőkkel rendelkező felhasználók iránti befektetés és érdeklődés is.
Az influenszer marketing a vállalatok és a nagy online követőkkel rendelkező egyének közötti együttműködést jelenti. A márkák összedolgoznak ezekkel az emberekkel (akiket influenszereknek neveznek, mivel a közösségi világban, amelyben élünk, nagy hatással vannak a követőikre), hogy még több embert érjenek el, akik így nagyobb eséllyel vásárolnak majd tőlük. A hagyományos reklámok egyre kevésbé hatékonyak, valamint számos online csatorna kezd stagnálni a reklámblokkolók térnyerése és a felhasználói magatartás változása miatt.
Influenszerek a B2B-ben is
Sokan azt hiszik, hogy csak a hagyományos felhasználókat lehet így elérni, pedig a szakemberek is ugyanúgy használják a közösségi médiát. Éppen ezért a B2B (Business-to-business) szektorban is jó elérésekre számíthatunk. A B2B influenszer marketing helyzetéről végre egy kutatási jelentés is készült, ami azt mutatja, hogy a B2B márkák 86%-a sikeres az influenszer marketinggel. A nagy követőtáboroknak hála a márkák a márkaismertség és a hírnév növelésétől kezdve az értékesítés közvetlen növeléséig érnek el eredményeket.
Külön öröm, hogy a vállalkozásoknak nem kevesebb, mint egyharmada számolt be arról, hogy az influenszer marketing bevételnövekedést is eredményezett, és 85%-uk úgy véli, hogy az ilyen együttműködések tovább fognak növekedni az elkövetkező egy évben. A SEJ oldalán található jelentés pontos számokat is kiemel:
- 86% szerint ez mérsékelten vagy nagyon sikeres
- 72% szerint segített javítani a márka hírnevét
- 70% szerint javította a márkaismertséget
- 56% szerint segített új ügyfeleket generálni
- 33% szerint közvetlen bevételt generált
A leghatékonyabb platformok és formátumok az együttműködéshez
Amikor influenszer marketing stratégiát tervezünk, először is át kell gondolnunk, hogyan tudjuk a leghatékonyabban elérni a célközönségünket valaki más követőin keresztül. Ha olyan terméket vagy szolgáltatást árulunk, ami főleg az Instagramon fut, akkor ne a Facebookon próbálkozzunk. Az együttműködések különböző csatornákon zajlanak, azonban nincs két egyforma stratégia. A maximális elérés érdekében fontos tudni, hogy mely formátumok a legnépszerűbbek és leghatékonyabbak.
A legfelkapottabb platformok a következők: Instagram, TikTok, Twitter, Facebook, Snapchat, YouTube és blogok. Azonban nem mindegy, hogy kivel működünk együtt, mivel nekünk a B2B stratégiára van szükségünk. A marketing szakemberek szerint inkább ipari szakértőket és elemzőket, belső cégvezetőket, piaci adatokkal foglalkozó szakértőket, fontos ügyfeleket vagy szakmai hírnévvel rendelkező felhasználókat keressünk fel.