A színvonalas kapcsolatok szerzésének csupán egyetlen kulcsa van, a jó tartalommarketing. Ma már nem titok, hogy a jó, érdekes és olvasmányos tartalom mágnesként vonzza a linkeket. Azonban pusztán a közzététele még nem jelent semmit.

Az internet telis tele van információval, egyetlen szó keresésére több ezer különböző lehetőség jön ki. A mi célunk, hogy valamilyen módon ki tudjunk tűnni a tömegből.

Vizualitás

Először a vizuális eszközöket kell bevetnünk. Mit értünk ez alatt?

  • Képek
  • Rajzok
  • Grafikonok
  • Diagramok

Miért működik? Mert a vizuális eszközök egyszerűek és könnyen összekapcsolhatóak. Elég egy képet, vagy diagramot megosztani a weboldalunkon, ugyanis ehhez jár egy link, amit mások közzétehetnek a saját webhelyükön. Ez szöveges tartalommal nem működik.

Listák szerepe

Ezután jönnek a listák. Egy szám és a tippek szó rengeteg olvasót és kommentárt generálhat. Sokan úgy döntenek, hogy adott tartalom alatt nem engedik, hogy az emberek kifejezzék a véleményüket, pedig az ember pont arról híres, hogy szereti megosztani a gondolatait másokkal.

Amikor a tartalmunk valamilyen kérdést tartalmaz, listabejegyzésekből áll, az még a vizuális tartalmakat is beelőzheti. Egy hozzászólás újabbat generál és így tovább, a megosztó témák alatt pedig még több ember fog csatlakozni. Legyen szó tippekről, trükkökről, bármiről, azt tegyük számozott listába.

Saját kutatások

Az eredeti kutatásoknak és adatoknak is nagy ereje van. Az olyan tartalom, amely új adatokkal szolgál, felméréseket vagy kutatásokat tartalmaz, mindig jobban fog teljesíteni. Tény, hogy a statisztikák és az adatok összekapcsolódnak, így amikor valaki a mi adatainkat akarja megnézni, akkor kénytelen a linkre kattintani. A használható és valós bejegyzésekre mások is fognak hivatkozni, amivel a linkek értékét növeljük.

Útmutatók

Végül, de nem utolsó sorban jönnek a mélyreható útmutatók. Ez alatt azokat a bejegyzéseket értjük, amik egy adott témáról szinte minden létező információt leírnak. Az előnyük, hogy nagy mennyiségű információ található egy helyen, ami nagyobb forgalmat tud hozni, attól függően, hogy a bejegyzés melyik részét veszik alapul. Ha azt vesszük észre, hogy gyakran kapunk egy kérdést ugyanarról a témáról, akkor itt az ideje a mindent átfogó bejegyzés legyártásának.

A rossz linképítés következményei

Nem lehet úgy a linképítésről beszélni, hogy ne említenénk meg annak az árnyoldalát. Vannak olyan személyek, akik a népszerűsítés egy egyszerűnek tűnő formáját választják, ahol úgynevezett spammel szórják tele az internetet. A spam szót valószínűleg mindenki ismeri, a nem kívánt tartalmat értjük alatta.

Ilyen lehet a blogkommentár spam, vagy a spam céllal létrejövő bejegyzések. Azonban a Google figyelmét nem lehet elkerülni. Ma már nem érdemes más színnel láthatatlanná tenni a linket, ugyanis csak az olvasót fogjuk megtéveszteni, a keresőmotorokat nem.

Ha olyan weboldalt működtetünk, ami gyakran kijátssza a Google-t, akkor megeshet, hogy személyes figyelmeztetést és akár büntetést is kapjunk. Nem érdemes próbálkozni, mivel a weboldalunk látogatottságát azonnal érinteni fogja. Inkább használjunk tiszta linkeket.