A Google senior elemzőjét és rendszeres megszólalóját, John Muellert arról kérdezték, hogyan lehet optimalizálni az új BERT algoritmusra. Az amerikai cég hivatalos válasza erre az, hogy sehogy sem, de John ennél egy kissé árnyaltabb választ adott. Ebben a bejegyzésben röviden áttekintjük, miről is szól a BERT algoritmus, illetve, hogy mit válaszolt Mueller a feltett kérdésre.
Mi az a BERT algoritmus?
A BERT algoritmus felhasználásával a Google jobban megérti a szövegkörnyezetet, és hasznosabb válaszokat tud megjeleníteni a felhasználók kereséseire. Ennek megfelelően a Google már nem a kulcsszavakat figyeli, hanem a kérdés mögött lévő szándékot és témát.
Ez a dolog különösen fontos angol nyelvterületen, ahol a keresőóriás korábban sokkal rosszabbul teljesített. Ennek oka főleg a prepozíciók voltak, melyek angolban akár teljesen meg is tudják változtatni egy kifejezés értelmezését, a Google pedig nagyon gyengén értette meg ezeket.
A BERT segítségével a kereső folyamatosan tanul, és egyre jobban fel tudja dolgozni az emberi fül számára természetes kérdéseket.
Hogyan lehet a BERT-re optimalizálni?
Korábban a Google másik megmondóembere, Danny Sullivan azt mondta, nincs mit optimalizálni a BERT algoritmusnál, a fő irányelv továbbra is a minőségi tartalom. Az oldaltulajdonosoknak továbbra is csak a kiváló tartalmak elkészítésére kell koncentrálniuk.
John Muller ehhez további gondolatokat fűzött: „Elsődlegesen azt mondanám, hogy mindenki olvassa el azt a blogbejegyzést, amit erről a változásról készítettünk. Különösen azt a részt, ahol elmagyarázzuk, mint is csináltunk a szövegek jobb értelmezése érdekében.
Ennek egyik aspektusa, hogy megpróbáljuk jobban megérteni, az emberek milyen kérdéseket tesznek fel nekünk. A másik pedig az, hogy jobban értelmezzük az oldalon lévő szöveget is. A keresések nem olyan dolgok, amelyekre nagyon kihatással lenne a SEO.”
Ezután John azzal folytatta, mit tehet egy weboldaltulajdonos a szövegeivel: „A weboldalon lévő szöveg az, amire ráhatásod lehet. Erre alapvetően az a javaslatunk, hogy írj természetes módon. Bár egyértelműnek tűnik, de a hasonló algoritmusok többsége megpróbálja jobban megérteni a természetes szövegeket, és kitalálni, hogy pontosan milyen témáról is íródott. Milyen speciális dolgokat kell figyelnünk, melyek lehetővé teszik a keresések jobb kiszolgálását, amikor valaki egy téma után kutat? Tehát, ha valamit megtehetsz azért, hogy a BERT algoritmusra legyen optimalizálva az oldalad, az lényegében annak biztosítása, hogy a szöveg természetes legyen rajta. Ahelyett, hogy kulcsszavakkal zsúfolnád teli a tartalmad, csak írj természetes módon.”
A Google az utóbbi időben egyre több jelentős algoritmusfrissítést bocsájt útjára, hogy megértse a felhasználói igényeket és a weboldalakon található szövegeket. A keresőoptimalizálás így egyre inkább a minőségi tartalomra épít, és kimennek a divatból a kulcsszó halmozással kapcsolatos módszerek. Ez már magyar nyelven is működik, így a SEO-soknak az oldalra mutató minőségi linkek mellett minőségi tartalmakon is dolgozniuk kell.