Ha keresőoptimalizálásról van szó, akkor nem árt, ha több fronton is támadunk. Ha szeretnénk minél előkelőbb helyre kerülni a Google találati listájában, akkor minél több oldalról érdemes bebiztosítanunk magunkat, hogy minél több helyről szerezhessünk minőségi látogatókat. Nem csak a sima találati listában, hanem a hírekben, a képeknél és a hirdetéseknél is érdemes jelen lennünk, kiemelt pozícióban. Ráadásul a megújult Google Feed, vagyis a Google Discover is számtalan kiaknázatlan lehetőséget tartogat számunkra.
Az sem probléma, ha még nem hallottunk soha a Google Feedről vagy a Google Discoverről, de az is lehet, hogy csak nem tudtuk, hogy mit illet a keresőóriás ezzel a fantázianévvel. A megújult név 2018. szeptember vége óta él. Ekkor már a régi néven is 800 millióan használták a szolgáltatást, talán a legtöbben anélkül, hogy tudták volna miről is van szó. Most leleplezzük a nagy titkot!
Bemutatkozik a Google Discover
A Google Discover (vagy korábbi nevén Google Feed) csak táblagépeken és okostelefonokon jelenik meg, a Google keresője alatt. A kártya formákban elhelyezkedő blokkok különböző információkat és híreket tartalmaznak. A felhasználói interakciókra épülő összeállítás tulajdonképpen egy görgethető témakör lista, amely segít értékes tartalmakhoz jutni még a keresés előtt. A Google szakemberei úgy fogalmazták meg, hogy a Discover célja, hogy olyan tartalmakat mutasson, ahol friss és érdekes, személyre szabott tartalmak jelennek meg a felhasználó kiszolgálására.
Ezen a felületen a Google felhasználók érdeklődései alapján jelenik meg a különböző tartalom. Tehát a Discover egy teljesen egyedi, témakör listának tekinthető. Az itt megjelenő kártyák az internetes és alkalmazástevékenység alapján, az eszközadatok alapján, illetve a helyelőzmények alapján kerülnek megjelenítésre. Azonban nem csak híreket és cikkeket találhatunk itt, hanem videókat, képeket, eseményeket vagy időjárási adatokat is.
Így kerülhetnek tartalmaink a Google Discoverbe
Felhasználóként a generált tartalmakat felüldefiniálhatjuk, ha úgy érezzük, hogy hibás volt a Google megítélése az érdeklődési körünket tekintve. Ezt a Google alkalmazásban tehetjük meg, de minden kártya jobb sarkában található három pici pöttyre kattintva is elérhetünk további beállításokat. Weboldal, blog vagy webáruház tulajdonosként azonban sokkal fontosabb, hogy hogyan kerülhetünk be ebbe a listába.
A Google szakértői megnyugtatták a webmestereket, hogy semmilyen teendőjük nincs, hogy itt is megjelenhessenek. Ugyanolyan feltételek vonatkoznak a Discoverben való megjelenésre, mint a keresőben vagy a hírek alatti megjelenéshez. Vagyis nincs szükség külön cimkékre vagy speciálisan strukturált adatokra, egyszerűen csak eredeti, informatív tartalmat kell gyártanunk, egyszerű átláthatóság mellett, kerülve a túlzott hirdetést az oldalunkon. Ezután pedig, ha egy felhasználó érdeklődési körébe tartozik az indexelt tartalmunk, akkor már meg is jelenhet annak hordozható készülékén.