Aki otthon van a marketing világában, az biztosan tudja, hogy az utóbbi időben az egyik legfontosabb keresőoptimalizálásért felelős szempont, a weboldalakon található tartalom. A minőségi, szakmai írások a saját oldalunk blog szekciójában hitelesebbé teszik szolgáltatásainkat és termékeinket, hiszen hozzáértést sugároznak mind a felhasználók számára, mind pedig a Google irányába.
Ezek a saját írások pedig a belső linkeléseknél is hasznosak, illetve hírlevélben vagy közösségi oldalainkon is megoszthatóak, így biztosítva állandóan friss tartalmakat és új vagy visszatérő látogatókat is számunkra.
A tartalom minősége azonban egyre fontosabbá válik, hiszen más forrásból származó tartalmakkal ma már nem érünk el semmit. A teljesen egyedi tartalom mellett, annak hosszúsága, rendszeressége és információ tartalma is nagy hangsúlyt kap a keresőrobotoktól és a keresőóriás algoritmusaitól. Fontos, hogy olyan cikkeket írjunk, amelyek valamilyen módon – akár csak érintőlegesen is, de kapcsolódnak a szolgáltatásainkhoz és termékeinkhez. Ez a kapcsolódás pedig nem csak a saját oldalon elhelyezett friss bejegyzésekre, hanem a külső oldalra kihelyezett PR cikkekre is vonatkozik.
Ma már külön szakemberek foglalkoznak a tartalommarketinggel
Bár azok, akiket foglalkoztat a helyezésük a Google-ben, már biztosan tudják, mennyi jelentősége van SEO szempontból a tartalommarketingnek, még mindig sokan csak a sötétben tapogatóznak. A fél információk azonban sokszor hátráltatják az igyekezetünket, ezért nem árt tisztában lennünk a legújabb trendekkel és algoritmusokkal, minthogy olyan módszert alkalmazzunk, amiért akár büntetést is kioszthat számunkra a keresőóriás. Azt azonban leszögezhetjük, hogy a SEO még mindig nem elavult látogatószerző módszer, még mindig érdemes és kell is vele foglalkozni.
Arra viszont ügyelnünk kell, hogy a kulcsszóhalmozást elkerüljük, ugyanis hiába hiszik egyesek azt, hogy nem létezik túlzott keresőoptimalizálás, ez tévhit. A túl sok nyakatekert mondat, amibe ragok és toldalékok nélkül kerülnek bele a kedvenc kulcsszavaink, eleve az olvasókban is valamiféle robot által írt generált tartalomnak hatnak, amit persze a Google mesterséges intelligenciával megáldott robotjai is képesek már felismerni. Ha túl sok a kulcsszó a tartalomban, akkor többet ártunk vele, mintha nem is írtunk volna szöveget.
A „kevesebb néha több” elv itt is érvényes
Vannak olyan weboldal tulajdonosok, akikkel elszalad a ló és képesek egy kezükön megszámolni a számukra fontos kulcsszavakat, majd azokat megszámlálhatatlan mennyiségbe a menükbe, a címekbe, a szövegezésbe és még a képek leírásához is ömlesztve ismételgetni. Az igazán elvetemültek akár még a 90-es években működő lábléces kulcsszó halmozással vagy a háttérrel azonos színű szöveggel is bepróbálkoznak. Ezért azonban a Google szépen kioszt számunkra egy kis tiltást vagy hátrébb sorolást (a feketelistás SEO technikák mennyiségétől függően).
Ha tehát egy igazán jó tartalmat szeretnénk az oldalunkra, akkor bízzunk meg olyan szakembereket, akiknek megfelelő tapasztalata van a tartalommarketing területén és keresőoptimalizálási szempontból is képesek igényes szövegeket írni. A rendszeresség és a megfelelő hosszúság pedig még mindig fontos SEO feltétel.