A Google MUM egy mesterséges intelligenciával működő algoritmus, amely megkönnyíti az online keresést, mivel sokkal jobban megért bármilyen típusú tartalmat, és összekapcsolja a különböző információkat, hogy pontos válaszokat adjon az összetett keresési lekérdezésekre.
A Google mindig első helyen tartotta a weboldal-tulajdonosokat, amikor a digitális marketing világában következetes és forradalmi változásokról volt szó. Minden új algoritmus vagy technológiai frissítéssel új szabályok és irányelvek jelennek meg, amelyeket figyelembe kell venni a keresőoptimalizálás javítása érdekében.
A Google legújabb bejelentése azonban az egyik legizgalmasabb és legdrámaibb.
A vállalat egy nemrégiben tartott konferencián mutatta be a MUM-ot, egy egyedülálló, mesterséges intelligenciával működő algoritmust, amely másodpercek alatt képes rendkívül összetett kereséseket végrehajtani, amire eddig egyetlen kereső sem volt képes.
Mi az MUM?
A Google MUM (Multitask United Model) a keresés legújabb verziója, és az eddigi legfejlettebb technológia. A Google szerint a MUM koncepciója ezerszer erősebb, mint a legutóbbi verzió, a BERT, mivel képeket, podcastokat és videókat is képes értelmezni, hogy hetvenöt különböző nyelven keressen információt, amik között a magyar is szerepel.
Nem technológiai nyelven szólva, a MUM a legközelebbi élmény, amit az interneten keresgélő ember egy másik embernek feltett kérdéshez kaphat. Úgy tervezték, hogy egy olyan eszköz legyen, amely globálisan skálázható és áttöri a nyelvi korlátokat, mivel a weboldalon a világ több tucatnyi fontos nyelvén lehet majd információt keresni.
Mi változik a Google MUMmal?
Egyszerűen fogalmazva, a MUM elindítása nagy dolog az organikus forgalom szempontjából, de olyan módon, amit sokan talán nem vesznek észre. A legnagyobb különbség a MUM és a Google jelenlegi keresési módszere között az, hogy az egész modell sokkal intuitívabb. Ahelyett, hogy a webes kereséseket különböző kulcsszavak, kérdések vagy kifejezések sorozatára kellene bontaniuk, a felhasználók egyetlen kezdeti kérdést tesznek fel, majd az adott témához kapcsolódó további kérdések is megjelennek.
A MUM azonnal megérti, hogy mit kérdez a felhasználó, és hogyan kapcsolódik a kereséshez, mintha egy barátjával vagy szomszédjával beszélgetne. Nagyon fontos azonban megjegyezni, hogy a MUM még mindig a kezdeti szakaszában van, tehát nem kell a hirtelen változástól megijednünk, de az a legjobb, ha készülünk rá. Ha eddig a hasznos és érdekes információátadásra törekedtünk, akkor nem kell mitől félnünk, de ha csak a kulcsszavakra helyeztük a hangsúlyt, jobb, ha elkezdünk a minőségre törekeni.
Ahogy Pandu Nayak, a Google keresésért felelős alelnöke rámutat, bár a MUM felfedezésének még csak az elején járnak, ez egy fontos mérföldkő egy olyan jövő felé, amelyben a Google képes megérteni az emberek kommunikációjának és az információk természetes értelmezésének minden különböző módját.