Július a Google frissítéseiről szólt, amiből a legutolsó a spam linkek ellen lett bevetve. Ezek a linkek ha valamely oldalra mutatnak, akkor negatívan befolyásolják az oldalon SEO értékeit..

Ha van egy jó minőségű honlapunk, de a kimenő linkek minősége nem megfelelő, akkor a Google úgy reagál rá, hogy rosszabb helyezést ad a weboldalnak. Az új algoritmus frissítés két hétig fut, és folyamatosan ellenőrzi a linkeket, ami idén nagy valószínűséggel a magyar oldalakat is befolyásolja, mivel a frissítés többnyelvű lett.

Ki kell emelni, hogy a frissítés nem büntet senkit, azonban lenullázza a linkek értékét, ami hosszú távon büntetésnek tűnhet, mivel az eddigi jó eredményeket elérő weboldalak most lejjebb kerülhetnek a találati listán.

Ha pedig a helyezés visszaesik, akkor a tulajdonosok igenis büntetésként fogják megélni. A Google alkalmazottja szerint úgy fejlesztették ki ezt a frissítést, hogy széles körben értékelje a linkeket, éppen ezért döntöttek a többnyelvűség mellett.

A találati lista élén

A Google hosszú ideje dolgozik azon, hogy az oldalak helyezését megváltoztassa. A tíz évvel ezelőtti találati listák inkább a linkekről és a kulcsszavakról szóltak, azonban most a felhasználó az első. Sokan különböző stratégiákkal próbálnak egyre feljebb kerülni, amihez a spam értékű linkeket is használják.

A Google minőségi követelményei azonban egyre szigorúbbak, a tulajdonosok nem maradnak észrevétlenül. Két hét alatt szinte az összes weboldal ellenőrzésre kerül, és ha a robotok azonosították őket, akkor megteszik a szükséges lépéseket. Igaz, hogy nem kell a weboldal törlésére számítanunk, azonban a rangsor megváltozása így is komoly következményekkel jár.

A találati lista első helye nagyobb teret és lehetőséget jelent a közösség elérésre, mivel a legtöbb felhasználó nem lapoz a harmadik vagy a negyedik oldalra. Nem véletlen, hogy a Google sürgeti a webhelytulajdonosokat, hogy kövessék a minőségi irányelveket, amik a felhasználói élmény javítását és a minőségi tartalmak létrehozását jelenti.

Linkek használata

A szakértők kiemelték, hogy a pénzért elhelyezett minőségi linkekkel nincsen semmi gond, azonban mindig gondoskodni kell a megfelelő címkéről is. Ha például affiliate linkeket használunk, akkor mindig tüntessük fel a rel=”sponsored” címkét.

A sitewide linkek szintén nem bújnak el a Google elől. Ezek azok a linkek, amik minden lapon megjelennek, a menüben, az oldalsó hasábokban és a láblécben is, azonban ugyanoda mutatnak. Egyesek azt hitték, hogy ezáltal több száz linket tudnak elhelyezni az oldalukon, azonban a Google közlése szerint ezek egyetlen linknek minősülnek. A baj csak akkor kezdődik, amikor nem a saját weboldalunkra mutatnak, úgyhogy ne éljünk vissza velük!

Mit lehet tenni?

A mai modern keresőoptimalizálásban az a legfontosabb, hogy előre megtervezzük a linképítési stratégiát. A maximális minőségű linkeket, amik közé a média és a sajtó megjelenések tartoznak, kevesebb mennyiségben helyezzünk el. Az erős minőségű linkeket, amik szaklapokon és keresett oldalakon lesznek elhelyezve, közepes mennyiségben válasszuk, miközben a jó minőségű linkekből annyit készítsünk, amennyit csak lehet!