A keresőoptimalizált oldalak széles skálájával találkozhattunk már az interneten, hiszen nagy valószínűséggel mindenki kattintott olyan webcímre, amit a Google adott ki a találati listája élén. Az első pozícióba nem egyszerű kerülni. Néha szerencsével is elérhető a dolog, a legtöbb esetben hosszú és nagy szakértelmet igénylő munka lakozik minden dobogós helyért. Különösen az olyan szektorokban, mint a hitel, az ingatlan vagy éppen a befektetés.
A keresőóriás robotjai sok olyan elemet vizsgálnak meg, ami előrébb vagy akár hátrébb is mozdíthatja a webáruházunk, a céges honlapunk vagy blogunk helyezését a számunkra fontos találati listában. Köztudott, hogy a felnőtt tartalmakat, a gyűlöletbeszédet, a szerencsejátékot és az illegális dolgokat reklámozó oldalakat nem részesíti előnyben a kereső, ám vannak olyan tényezők is, amelyekre nem is gondolnánk, hogy negatívan befolyásolhatják a helyezést. Ilyen a kulcsszó halmozás, a tartalom duplikáció (akár saját weboldalon belül).
Google büntetést kaphatunk, ha nem figyelünk eléggé
Az utóbbi években több olyan tényezőt is felvetettek a webmesterek, aminek Google büntetés lett az eredménye. Az ilyen listákat természetesen nem kell véresen komolyan venni, hiszen a tiltás vagy hátrébb sorolás egy komplexebb folyamat része. Ettől függetlenül érdemes végiggondolni, hogy számunkra melyik jelenthet veszélyt.
Ha túl nagy a portálunk és sok cikk kerül fel rá, esetleg olyan webáruházat üzemeltetünk, amin rengeteg adatlap van, akkor ügyelni kell rá, hogy a sok aloldali URL miatt, megfelelő mennyiségű szöveg is legyen rajtuk. Ügyelni kell a weboldalra mutató linkek arányára, mert a sok aloldal és kevés link rossz párosítás, főleg fordítva. Ne csak follow, hanem nofollow linkeket is szerezzünk.
Stílusokkal, külső linkekkel és belső linkekkel színesítsük a tartalmunkat és ne helyezzünk el külső hivatkozást a navigációs elemekben. Arra pedig figyeljünk, hogy az impresszumban és a kapcsolati menüpontban legyen feltüntetve név, cégnév, cím és más elérhetőség is. Érdekesség, hogy a Google néhány Domaint valamiért nagyobb arányban érzékel SPAM-ként. Ilyenek a .biz, a .ca, a .cc, a .club, a .cn, a .co, a .link, a .mobi, a .me és még az .eu is! A Domain nevünk hosszúságára is ügyeljünk és ne halmozzuk túl kulcsszavakkal, mert az is kockázatos lehet.