A mai naptól kezdve a fejlesztők Kínát kivéve minden országban hirdethetik alkalmazásaikat az App Store fő lapján, valamint az egyes alkalmazáslisták alján található ajánló szakaszban. A hirdetések már most elkezdtek megjelenni ezeken a helyeken a szokás szerinti kék háttérrel és a megszokott hirdetés ikonnal, hogy pontosan azonosíthatóak legyenek.

Ez az első alkalom, hogy a fejlesztők hirdetéseket futtathatnak ezen fülön, amely eddig csak az App Store szerkesztősége által kézzel válogatott tartalmakat jelenített meg, fizetett elhelyezés nélkül. Valójában ez egy újabb eszköz a tényleges alkalmazásadó mértékének növelésére, arra kényszerítve a fejlesztőket, hogy hirdetéseket vásároljanak a saját alkalmazásuk oldalain, hogy a felhasználók az Apple-ön belül tartsák a vásárlóikat.

Az App Store hirdetések korábban a kulcsszavak alapján a keresési találatokra és a keresés fül javasolt szekciójára korlátozódtak. Az új lehetőségekkel most négy opció között választhatunk, aminek a hátterében fontos pénzügyi okok lapulnak. Úgy tűnik, hogy az Apple a jövőben közel háromszorosára, legalább évi 10 milliárd dollárra szeretné növelni jelenlegi reklámbevételét.

Az App Store-on belüli reklámozás jövedelmezőnek bizonyul a márka számára. A fejlesztők fizethetnek azért, hogy a versenytársak alkalmazásai között és azok körül megjelenjenek, bár a hirdetések működése még nem egészen világos. Egy dolog azonban biztos, hogy az Apple erőteljes reklámozásra való törekvése ellenérzéseket váltott ki a vásárlói bázisból. Úgy tűnik, hogy a vállalat adatvédelmi álláspontja egyenesen ellentmond a hirdetésekbe való belépésnek – egy olyan üzletágnak, amely nagymértékben támaszkodik a felhasználói adatokra.

Miért fontosak az applikációk a vállalatok számára?

Az alkalmazás olyan program, amely ebben az esetben az iPhone-ra vagy az iPadra települ, és az eszköz részévé válik. Ez egy igen kiváltságos hely, mivel az ügyfél azonnal hozzáférhet az ikonon keresztül, amely a vállalatunk logója lehet. Mikor használják az alkalmazásokat? Mindig. Amikor unatkozunk, utazunk, kommunikálunk, információt keresünk, napirendet, e-mailt nézünk… Ilyenkor ránézünk a mobiltelefonunkra és az alkalmazásainkra.

Az appokat a mobileszközökkel való használatra tervezték, ami megkönnyíti, intuitívabbá és hasznosabbá teszi a böngészést. Minden tartalom mobileszközre van szervezve és tervezve, így sokkal könnyebben elérhető és kezelhető, mint egy weboldal. Egy alkalmazás elkötelezettséget generál, mivel alapvető adatokat kaphatunk azokról az ügyfelekről, akik követnek minket. Ez lehetőséget ad a vállalatoknak arra, hogy valós időben, hely, idő és ízlés szerint kapcsolatba lépjenek az ügyfeleikkel.

Minél többet tudunk az ügyfeleinkről, annál több intézkedést tudunk tenni az ügyfélhűség kialakítása és megtartása érdekében. Tudni fogjuk, hogy milyen termékeket vagy szolgáltatásokat részesítenek előnyben a kínálatunkból, és így alkalmazkodhatunk a fogyasztók ízléséhez, ami végül is a legfontosabb tényező egy vállalkozásban. A vállalat és az ügyfél közötti kapcsolat erősítése sokszor egy applikáció.