Sok cég házon belül akarja megoldani az online marketinget és a keresőoptimalizálást, ezért hibáznak is olykor. Főleg azok, akik az irodai adminisztrátorokkal vagy éppen a webshop tartalomfeltöltőivel akarják a kampányokat is megcsináltatni. Néha ugyan lehet egy-egy sikeresebb időszak, ám ez nem feltétlenül az adott személy hozzáértésén múlik, sokkal inkább a különböző vásárlási időszakokon. Ilyen kiemelt időszakok a karácsony, a Black Friday, a nőnap vagy az anyák napja és a Valentin nap is.
A magyar mentalitáshoz a zsugoriság nem áll távol, így nem csoda, ha egy halom cég költséghatékonyságra hivatkozva próbálja saját meglévő munkaerejét felhasználni online marketingjéhez, majd rajtuk számonkérni az elvárt növekedések hiányát. Egy webáruházat azonban nem egy irodavezetőnek vagy bevételezőnek kell felfuttatnia, hanem egy hozzáértő online marketinggel foglalkozó cégnek.
Létezik működő online marketing stratégia
Akik még nem értek el az online életben sikereket, joggal gondolhatják, hogy nincs olyan módszer, amivel egy egyszerű látogatóból végül vásárlót varázsolhatnak. Pedig létezik, csak ismerni kell hozzá az online marketing alapjait, módszereit és gyakorlati technikáit. Azt persze mindenki tudja, hogy reklám nélkül nincs üzlet, de ennél tovább sajnos senki nem néz. Ha nem ismeri senki a termékeinket, akkor senki nem is fogja azt megvásárolni.
Azonban attól hogy mindenkinek mutogatjuk, csak a szerencsén múlik, hogy lesz-e köztük olyan, akit érdekel a szolgáltatásunk vagy áruink. Éppen ezért kell meghatároznunk egy speciális célközönséget, akit megcélozhatunk, hiszen ha tudjuk kikből válhat ügyfél, nagyobb eséllyel lesznek a megcélzott tagok majd vásárlók vagy ügyfelek.
Az online marketing céljai különbözők lehetnek. Elsősorban azonban a vásárlók szerzése miatt foglalkozunk hirdetésekkel és kampányokkal. Másodsorban pedig a meglévő vásárlóinkat próbáljuk visszacsábítani és újbóli vásárlásra ösztönözni. Mindezt úgy érhetjük el mindkét esetben, hogy a potenciális vásárlók érdeklődését keltjük fel, majd informáljuk őket a lehetőségekről, terelve a vásárlás irányába. Így a figyelemfelkeltésből érdeklődés, majd megfontolás, végül megszerzési szándék vagy vágy keletkezik, amit az értékelés után azonnal a vásárlás követ.
Ezek a leghatékonyabb online marketing eszközök
A sikeres eredmény érdekében, megfelelő harmóniában, egymást kiegészítve kell alkalmaznunk, minél több lehetőséget is a 9 fő online marketing területből, melyek a keresőoptimalizálás, az online PR, az affiliate, a virális kampányok, a social media, a PPC kampányok, a display, konverzió optimalizálás és az e-mail marketing.
A célok között ne csak közvetlenül a pénzszerzés legyen a fő szempont, hanem a saját márkánk népszerűsítése, minél kiemeltebb pozícióban való megjelenés a fontos kulcsszavakra, legyen megfelelő érdeklődő közösségünk, minőségi honlapunk és valódi pozitív vélemények, értékeléseket is gyűjtsünk. A megfelelő stratégiát alkalmazva hosszú távon tölthetünk majd be vezető szerepet és évről évre növelhetjük bevételeinket is.