Ha rendszeresen olvassuk a híreket, akkor egyre többször futunk bele olyan címekbe, amik az adatvédelemről vagy az inflációról szólnak. Ez a két fogalom azonban megnehezíti a reklámmal és marketinggel foglalkozó vállalatok feladatát is.

Elég, ha megnézzük az Apple híreit, ami igencsak belezavar a forgalom mérésébe, mivel a felhasználók megtagadhatják az adataik megosztását. Nem véletlen, hogy egyre több vállalat igyekszik másik oldalról is elérni az embereket.

Nagy márkák látják be, hogy túlságosan függenek az egyes platformoktól. Egy Facebookos hirdetés ára ma lényegesen eltér a tíz évvel ezelőttitől, ami a konverzión és az eléréseken is meglátszik. Nem véletlen, hogy belefáradnak ezekbe a megoldásokba, ahol több pénzt kell befektetni, ugyanakkor kevesebb felhasználót kapnak érte cserébe. A vállalatok már nem bíznak a közösségi médiában és inkább a saját weboldalukra támaszkodnak, ahol egyedül mérhetik a bejövő adatokat és a stratégiák működését.

A célcsoportok és az első féltől származó adatok előtérbe helyezése

Egy SEO-val foglalkozó lap elmondása szerint a közelgő adatvédelmi előírások miatt a márkáknak szükségük van arra, hogy biztonságosan kezeljék az első féltől származó adataikat. Éppen ezért egyre többen kezelik prioritásként ezt a témát, miközben keresik a kreatív üzenetküldés lehetőségeit. A fogyasztói elvárások magasabbak, a márkáknak jobb ötleteket bedobniuk ahhoz, hogy megszerezzék az eladás jogát. Az sem segít, hogy ha egyetlen terméket keresünk, akkor sokszor többszáz weboldal közül választhatunk. Ha viszont sikerül egy vásárlót megnyernünk, akkor többször is vissza fog térni hozzánk.

Amennyiben a vállalati terveket is megnézzük, akkor a fizetett közösségi szolgáltatások 2023-ban biztosan növekedni fognak. Már idén észre lehet venni ezt a tendenciát, mivel a márkák 67%-a dönt a fizetett közösségi oldalak és a hirdetések mellett. Kimondhatjuk, hogy hiába hallunk minden irányból az inflációról, a cégek nem fognak lemondani a különböző hirdetésekről.

De vajon melyik közösségi platformon lesz a legnagyobb növekedés 2023-ban? Ha csak a pénzügyi adatokat nézzük, akkor a Facebook és az Instagram még mindig az első helyen állnak, de ha a százalékos növekedést is figyelembe vesszük, akkor nem szabad megfeledkezni a TikTokról.

Az infláció gyorsítja a gépi tanulás elterjedését

Az inflációs költségek miatt az automatizálás és a gépi tanulás egyre elterjedtebbé válik. A világjárvány alatt sokan felfedezték az e-kereskedelmet és a digitális világot, ami sokkal könnyebben kezelhető az automatizált feladatokkal. A vállalatok beruházásait jobban ellenőrzik, ma már szó szerint le kell győzniük a piacot és a versenytársakat, nagy a nyomás a vezetőkön, mindenki érzi, hogy csatlakoznia kell valamilyen marketing stratégiához.

Ettől függetlenül nem akarnak új embereket felvenni, ami megint az automatizálást helyezi előtérbe. Ha mindent összevetünk, akkor egy dolog biztos: a marketing nem hal meg, hanem inkább többen csatlakoznak hozzá.