Youtube. TikTok. Ez a két videós platform nagyszerűen használható a videomarketing fellendítésére, de a vállalkozók nem szokták tudni, hogy melyiket érdemes választani.
A digitális marketingstratégiák ma már alapvető fontosságúak a vállalkozások számára, és számos eszközt használnak ezek támogatására, beleértve a mobilalkalmazásokat is, amelyek nagymértékben függenek az egyes platformokra jellemző számos tényezőtől és trendtől. Ezért mielőtt úgy döntenénk, hogy új digitális stratégiát indítunk, meg kell értenünk, hogyan kezelik a hirdetést, hogyan jön létre a kapcsolat a nézők, a konkrét termékek és szolgáltatások között.
Nagy bejelentés a YouTube-on
Könnyen azt hihetnénk, hogy a TikTok fog nyerni, azonban felveszi vele a versenyt. A YouTube bejelentette, hogy az úgynevezett Shortsok hamarosan kifizetendőek lesznek, és a nézettségből származó bevétel 45%-át az alkotók megtartják. Ez jelentős frissítés a YouTube-on bevételt szerző alkotók számára, akik eddig csak a hosszabb videókra támaszkodhattak.
A hosszú formátumú videókkal ellentétben, amelyek lehetővé teszik az alkotók számára, hogy a hirdetésekből származó bevételekből profitáljanak, a Shortsok esetében eddig hallani sem lehetett a pénzkeresésről. 2023 elejétől kezdve a YouTube Partner Programban részt vevő alkotók jogosultak lesznek a Shortsok pénzzé tételére. Ez lehetővé teszi az alkotók számára, hogy pénzt keressenek a feedben a videók között futó hirdetésekből.
Milyen lehetőséget tartogat a TikTok?
A reklám világában új megközelítés, frissebb és kreatívabb technika. Ráadásul a hirdetési költségei más közösségi oldalakhoz képest alacsonyabbak, mivel a TikTokon nem nagy a befektetés a videótartalom létrehozásához, hiszen csak azt kell tudunk, hogyan kell megfelelően kombinálni a zenei effekteket és szűrőket egy rövid, egyperces videó létrehozásához. A szoftver használata nagyon egyszerű és rengeteg felhasználó található rajta.
Ennek megfelelően a TikTok hirdetések ideálisak lesznek, ha a vállalkozás célja valaminek a gyors népszerűsítése, az impulzusvásárlók megragadása és a funky trendek kialakítása.
A hosszú videók hatalma
A YouTube egy egészen más elv alapján működik. A hosszabb és jobb minőségű videók feltöltése megkönnyíti a felhasználókkal való kapcsolatfelvételt azáltal, hogy jobban megismerjük őket, és naprakészen követhetjük az elvárásaikat, ami a TikTok esetében nem lehetséges.
Mind a TikTok, mind a YouTube lehetővé teszi a videók feltöltését, értékelését és megtekintését, azonban a reklámkampány hosszában különböznek, és itt kell meggyőződnünk arról, hogy a marketingstratégiával kapcsolatos törekvéseink megfelelnek-e mindkét eszköz specifikációinak.
A Youtube hatékony és figyelemfelkeltő promóciós és nem kereskedelmi videók széles választékát kínálja, emellett magasabb értékeket, jobb és egyedi algoritmusokat igényel, a videógyártás és a reklám területén szükséges ismeretekre van szükség ahhoz, hogy a legtöbbet hozzuk ki ebből az eszközből, amelybe érdemes időt és pénzt fektetni, hogy megosszuk és terjesszük a márkát.