A SEO-barát eszközök használata fontos, de mindig tartsuk észben, hogy embereknek írunk – ez lehet talán a legfontosabb SEO tipp 2023-ra is, ezen kívül azonban van pár dolog, amit a szakértők fontosnak tartanak, ezt foglalta egy csokorba a Search Engine Journal.

A digitális piac folyamatosan változik, mindenki versenyben van a népszerű kulcsszavakért, a mesterséges intelligencia pedig megváltoztatja a tartalomkészítést. Nyolc tipp következik, hogy sikerrel vegyük az akadályokat.

Közönség és célcsoport

Sokszor a szövegírók egyenesen a kulcsszavakhoz nyúlnak, amikor egy tartalmon ötletelnek, azonban ha nem tudjuk, hogy kinek írunk, akkor a szöveg nem fog rezonálni az olvasóra. Az első lépés tehát a célközönség és az ő fájdalompontjai feltárása.

Fontos az is, hogy ismerjük meg a különbséget a célcsoport és a közönség között. A tartalommarketingben a cél a szöveges, videós, vagy hangos kommunikáció. Ezért olvasókra, nézőkre, hallgatókra van szükség – ők a közönség. A közönség és a célcsoport között azonban óriási különbség van. A célcsoportot mi, mint a tartalom küldője jelöljük ki. A közönség pedig maga dönti el, hogy akar-e a közönségük lenni.

Ha a közönségre koncentrálunk, jobb szövegíróvá válunk, ha pedig hűséges közönséget szeretnénk, akkor rendszeresen tartalmat kell gyártanunk. Ha a közönségnek írunk, és azon dolgozunk, hogy azokkal a kérdésekkel foglalkozzunk, melyek felmerülhetnek bennük, akkor automatikusan SEO-barát tartalmat hozunk létre.

Fontos, hogy az optimalizálás helyett a minőséget válasszuk, mindig a felhasználót szem előtt tartva. Egy cikket lehet optimalizálni kulcsszó-eszközökkel, de nem szabad hagyni, hogy az erre való törekvés tönkre tegye az írás minőségét.

A tartalmat pedig a keresési szándékot szem előtt tartva érdemes kiépíteni, tehát azt szem előtt tartani, hogy a Google-nak és a Google-t használó embereknek is írunk. A minőségi tartalom elengedhetetlen, és ezt a Google is tudja. Fontos tehát időt szánni arra, hogy értelmes mondatokat alkossunk, melyek érdekesek és vonzóak az olvasók számára. Több részletet és tényt kell leírni, kontextust biztosítani és törekedni kell a gazdag szókincsre is.

Ahelyett, hogy egyszerűen tényeket közölnénk, próbáljuk meg részletezni, hogy ez miért igaz, vagy próbáljuk meg bevonni az olvasókat. Így nagyobb valószínűséggel fognak kapcsolódni a tartalmakhoz és érzik majd úgy, hogy gazdagodtak az élménytől. Fontos, hogy legyen egyensúlyban a SEO és a tartalom.

Fontos az is, hogy arról írjunk, amiről az emberek olvasni akarnak. Ha egy vállalat számára írunk tartalmat, akkor vizsgáljuk meg azt, hogy a termékek és szolgáltatások a valós helyzetekben hogy működnek. Ha az olvasó, az ügyfél van az elbeszélés központi helyén, akkor könnyebb az azonosulás is. Ha például egy új technológiát szeretnénk bemutatni, akkor ne csak a funkciókról írjuk, hanem arról, hogy a felhasználók életét hogy könnyítik meg ezek a funkciók. Emellett a mesterséges intelligencia íróeszközök használatát is érdemes megfontolni, de nem árt okosan használni őket.