A Meta nemrég jelentett be egy sor új alkotói funkciót az Instagram és a Facebook számára. A legizgalmasabb hír, hogy az instagramozóknak hamarosan lehetőségük lesz saját NFT-ket készíteni, és azokat közvetlenül a rajongóiknak eladni, az alkalmazáson belül és kívül is. Ez a frissítés egy sor erőforrást biztosít az alkotók számára az NFT-k létrehozásához és értékesítéséhez.

NFT-k vagy digitális zsetonok

A platform tavaly óta teszteli az NFT-ket az Instagramon és a Facebookon. Eddig azonban az Instagram-felhasználók még fizikai tárgyakat sem tudtak igazán eladni. Az alkotók mostantól NFT-gyűjteményeket készíthetnek az Instagramon, és egy új eszköztár segítségével eladhatják azokat rajongóiknak és követőiknek.

Az új frissítés az Instagram első kísérlete arra, hogy közvetlenül versenyezzen az eddig bevált NFT piacterekkel, bár a vállalat egy ideje már fokozatosan bővíti a piactér funkcióit az alkotók számára. A Meta azt állítja, hogy 2024-ig nem vesz ki részesedést az NFT eladásokból, azonban az eladások 30%-át levonják az alkalmazásboltok díjainak elszámolása érdekében. Az a százalék, amit a készítő minden egyes viszonteladásból kap, 5% és 25% között lehet.

Az NFT-változásokkal együtt az Instagram az előfizetéseket is elérhetővé teszi minden minősített amerikai alkotó számára. A közösségi médiaplatform januárban kezdte el tesztelni az előfizetéseket a tartalomkészítők egy kiválasztott csoportjával. Ez a funkció lehetővé teszi az Instagram-felhasználók számára, hogy eladják követőiknek a hozzáférést a privát Instagram Live és Instagram Story közvetítésekhez. Az előfizetők további előnye egy jelvény, amely kiemeli őket a tartalomkészítők kommentszálaiban.

Csillagok és ajándékok

Meta azt a hírt is megosztotta, hogy a Facebook kiterjeszti a Stars elérhetőségét, ami lehetővé teszi a tartalomkészítők számára, hogy közvetlen fizetéseket kapjanak a közönségüktől a Facebook Watch, a Facebook Live szolgáltatásokon keresztül. Emellett a Facebook elkezdi tesztelni az automatikus bekapcsolódást az alkotók számára, ami azt jelenti, hogy a “tetszik” gomb megjelenik a posztjaikon anélkül, hogy bármit is tennének. A Facebook a videókon túl más típusú tartalmakra, például fotókra és állapotfrissítésekre is kiterjeszti a Stars funkciót.

További bónuszként a Facebook új módszerekkel ruházza fel a tartalomkészítőket a Star címzettjeivel való interakcióra. Ahhoz, hogy egyszerre több kommentre is válaszolhassanak, az alkotók egy szűrőt adhatnak a Comments Managerhez, amely egy helyre gyűjti össze az összes Stars-kommentjüket. Emellett a Reels új ajándékozási funkciója az Instagram alkotók számára egy módja annak, hogy pénzt keressenek, bár feltűnően hasonlít a TikTok funkciójához.

A felhasználók digitális ajándékokat küldhetnek az alkotóknak. Az ajándékokat csillagokkal lehet megvásárolni, amelyeket valós valutával lehet megszerezni. Miután egy felhasználó elküld egy ajándékot egy alkotónak, az alkotó megkapja a teljes költség egy százalékát.