Ma minden weboldal tulajdonost foglalkoztat az oldalának a működése, mivel azt szeretné, hogy az emberek ne csak rátaláljanak, hanem ott is maradjanak. Ha elolvasnak egy érdekes bejegyzést, utána nézzék meg az elérhető szolgáltatásokat, olvassanak el még pár bejegyzést, majd vásárolják meg a szolgáltatást.
Ez talán álomszerűnek tűnhet, azonban nem lehetetlen. A Google rengeteg tanácsot ad a weboldal tulajdonosoknak, amik megmutatják, hogy mitől számít jónak egy honlap, és hogy mit kell kijavítani a jobb elérés érdekében. Ebben a bejegyzésben egy nagyon egyszerű, azonban annál fontosabb dologról beszélünk: a helyesírásról.
Mit mondanak a szakértők?
Nem mi találtuk ki, hanem maga a nagy keresőmotor közölte, hogy az egyik rangsorolási tényező éppen a helyesírás. Amikor a tartalom hemzseg a helyesírási hibáktól, akkor az olvasó nem élvezi az olvasást, folyton azt figyeli, hogy miért nem írunk helyesen. Tény, hogy tökéletes oldal nem létezik, egy-egy elütés mindenkinél megbocsátható, de amikor minden bekezdésben találunk valamit, az tényleg idegesítő szokott lenni. Hát még akkor, ha éppen a mi oldalunkon történik!
John Mueller, a Google egyik szakértője az mondta, hogy az algoritmusok tényleg figyelembe veszik az oldal helyesírási hibáit és a HTML kódolást a rangsorolásnál. Érdekes, hogy ebből a két hibából csak az egyik számít nagy baklövésnek, és az nem a HTML. A szakértők szerint megtanulunk együtt élni a hibásnak mondható kódokkal, amit csak akkor kell javítani, ha súlyos kódolási hibáról van szó (nem látszik, hogy mobilbarát-e). Ha megnyitunk egy oldalt, és az nem tölt be, akkor hatással lesz az elérésekre, de ha első ránézésre minden rendben van, akkor nem kell vele foglalkoznunk.
A Google még mindig a minőséget nézi
Ugyanez nem mondható el a helyesírásról. A Google szemében nagyon fontosnak számít a minőségi mutató, ami kétélű fegyver. Először is az algoritmusok értelmezik a szöveget, és bizony előfordulhat, hogy tévesen értelmezik. A keresési lista élén mindig a legjobb tartalom van, így ha nagyobb a verseny az első helyért, akkor az írás minősége könnyen elveheti az olvasókat. Igaz, hogy a magyar keresőről nem tudjuk, hogy mennyire képes ellenőrizni a nyelvet, hiszen a mi nyelvtanunk kicsit bonyolultabb az átlagnál. De akkor honnan fogja tudni a Google, hogy hibásan írunk?
Tegyük fel, hogy az angol után a magyar helyesírási szótár adatbázisára építenek. Ez azt jelenti, hogy a Google tudni fogja, hogy a tartalommarketing kifejezést egyben kell írni, de azt már nem tudja megmondani, hogy mikor kell vessző. Úgy tűnhet, hogy ezzel könnyen megússzuk a profizmust, de van egy másik tényező, ami mindennél több információt ad az oldalunkról: az olvasók.
Amikor marketing témában írunk és ehhez köthető szolgáltatást adunk el, akkor a felhasználók elvárják, hogy profival legyen dolguk. A helytelen írásmód ellenkező hatást kelt, és biztosak lehetünk benne, hogy nem akarnak majd vásárolni.
Összességében elmondhatjuk, hogy a helyesírás fontosabb, mint a tökéletesen felépített HTML kód, bár érdemes mind a kettőre figyelni.