„A kulcsszó legyen benne a címben és még két alcímben.” Ha neked is ismerősen cseng ez a mondat, akkor rossz hírekkel jövök: a Google-t már nem annyira érdekli, hogy mennyire ügyesen pakoljuk tele az alcímeket.

A 2000-res évek elején nagyon fontos volt, hogy milyen kulcsszavak kerülnek a címbe, akár mondhatnánk azt is, hogy kötelező elemnek számított a weboldalon. Ha valaki jó találatot akart elérni, akkor tele pakolta a bejegyzéseit, majd az alcímeket és pluszban a címet is. Ez egészen addig nem zavaró, amíg rövid kulcsszavakról van szó, de egy hosszabb (ákombákom kamion eladó) elég furcsán mutat.

Nem véletlen, hogy a Google megváltoztatta az elvárásait, azonban sokan leragadtak, és még ma is eszerint a nézet szerint készítik el a cikkeiket. A kulcsszavak hozzáadása a címekhez és alcímekhez automatikussá vált, és gondolkodás nélkül írjuk le. De mit mondanak a szakértők?

Mennyire fontos a cím és az alcím?

John Muller szerint az alcímek egy kicsit túlértékelté váltak, hiszen a Google az egész bejegyzést ellenőrzi. Minden egyes bekezdésben megkeresi a lényeget, és figyelembe veszi, hogy az alcím az olvasó érdekeit szolgálja-e. Nem a Google miatt kell jól felépíteni, hanem azért, hogy a felhasználót végig vezesse az oldalon, és segítsen neki eljutni a cikk aljáig. Tehát teljesen felesleges minden alcímbe beleékelni a kulcsszót.

Akkor milyen címeket és alcímeket alkalmazzunk? Erre a válasz nagyon egyszerű: attól függ. Ha például több látogatót szeretnénk, akkor értelemszerűen olyan témát kell választanunk, ami a leendő ügyfeleinket érdekli. Hiába szeretnénk a webfejlesztésről írni, ha sokkal többen keresnek SEO tippeket, vagy olvasnának a blogkészítés fortélyairól.

A kulcsszó keresés során mindig a kulcsszó forgalma és a versenyképessége a mérvadó, ezt a két szempontot együtt kell figyelembe venni!

Hogyan írjunk cikket?

Ha megtaláltuk a témát, akkor jöhet a tényleges tartalomírás. Ehhez el kell mélyedni a TÉMÁBAN, nem pedig több témában. Nézd meg például ezt a cikket. Miről szól? A címekről és az alcímekről. Nem kezdem el megmagyarázni a keresőoptimalizálás fontosságát, mivel az egy másik téma lenne. Inkább részletesen kifejtem, hogy mi alapján tudod kiválasztani a címeket anélkül, hogy elnyomnád a kulcsszavakkal.

A cikk tartalmának tehát ki kell fejtenie azt, amit a cím ígér. Ha ügyesen választottunk témát, akkor nagy eséllyel fog a kulcsszó a címbe is belekerülni, azonban ez természetesen történik. Nem kell beleillesztened, hanem adja magát! A felhasználók nagyon hamar észreveszik, amikor valaki csak a jó elérés miatt készített el egy bejegyzést, és bizony nagy esély van rá, hogy gyorsan le is lépnek onnan, mert nem természetes a végeredmény.

A cikk címének figyelemfelkeltőnek kell lennie, olyanra, ami tudást ad át, megold egy problémát vagy érdekességet közöl. Ha azonban csak bekezdéseket írunk, akkor a felhasználó el fog veszni a sok mondat között, és nem lesz kedve tovább olvasni.

Erre valók az alcímek! Nem kell tartalmazniuk a kulcsszót, hanem tovább kell vezetniük a látogatót. Ha pedig minőségi tartalmat kapnak, akkor úgyis végig olvassák.