Ha jó helyezést akarunk elérni a keresőben, akkor nem elég a rendszeres tartalomgyártás. Annak, amit közzéteszünk, hasznosnak kell lennie, ugyanakkor az optimalizálásról sem feledkezhetünk meg. Ebben egy jó SEO stratégia szokott segíteni, ami gondoskodik arról, hogy egyre jobb eredményeket érjünk el.
Az első lépés a célközönség kiválasztása
Mindig azzal kell kezdenünk, hogy eldöntjük, kinek írunk. Mi érdekli őket? Milyen kérdéseik vannak, amelyekre választ tudunk adni? Milyen kifejezéseket használnak azokra a témákra, amelyekről írunk? Ugyanazokat a szavakat használjuk, mint ők? Mindennek, amit létrehozunk, úgy kell alakulnia, hogy segítse a közönséget. Ha nem nyújtunk értékes tartalmat, nem fognak visszatérni.
Minden tartalomfejlesztéssel az a célunk, hogy megbízható forrássá váljunk a közönség számára. Ha a felhasználók tudják, hogy tőlünk megkapják a szükséges válaszokat, nagyobb valószínűséggel térnek vissza, és osztják meg a tartalmunkat. Innentől kezdve csak négy lépés választ el minket a sikertől, amit maga a Google osztott meg.
1. lépés: Témakutatás
A kutatáshoz olyan keresési funkciókat és eszközöket használhatunk, mint például a Google, azon belül a közösségi médiák, a kapcsolódó keresések, csoportok, vagy éppen a konkurencia tartalma. Meg kell találnunk azokat az embereket, akik közel állnak a témánkhoz. Ha ismerjük az őket érintő kérdéseket, akkor könnyebb lesz a válaszadás.
2. lépés: Kulcsszavak kutatása
Ha már van egy kutatáson alapuló témaötletünk, akkor ismerjük az érdeklődési adatokat is. Ez azonban a kulcsszavakat is magában foglalja, amire egyre nagyobb szükség van, főleg, ha jó rangsorolásra vágyunk.
3. lépés: Írás
Az első két lépés elvégzése után jöhet az írás, vagyis a tartalomgyártás. Csak akkor szabad ennek nekiállni, amikor már megtaláltuk a megfelelő témát a hozzáillő kulcsszavakkal. Csak a megfelelő kutatás után lesz esélyünk arra, hogy a Google első helyére kerüljünk. Fontos kiemelni, hogy nagyszerű tartalom létrehozására van szükség, ami megfelel a Google és a látogatók elvárásainak is.
Ma senki sem akar nagy szövegtömböket olvasni, úgyhogy nagyon fontos a rendezett megjelenítés, a képek és videók beszúrása, a megfelelő fejlécek használata, az olvasható betűtípus, és a kiváló nyelvtan használata. A helyesírási hibák sajnos kizökkentik az olvasót, és nagyon hamar elveszíthetjük a bizalmukat.
4. lépés: Optimalizálás
Most jött el az ideje annak, hogy optimalizáljuk a tartalmat. Ehhez szükségünk lesz a jó és figyelemfelkeltő címre, a meta leírásokra, a fejlécekre, a megfelelő képfájlnevekre és az URL-ekre. Nagyon fontosak a megbízható források és a minőségi linkek. Az optimalizálás nem egy egyszeri feladat, hanem folyamatos.
Érdemes rendszeresen frissíteni, hogy javítsuk a kulcsszavas rangsorolást. Minél több hasznos tartalmat készítünk, annál könnyebben ránk találnak majd, ugyanakkor kihasználhatjuk a vendégblogolást, vagy akár influenszerekkel is beszélhetünk. Ez a lépés már csak attól függ, hogy hol található a célközönségünk.