A Google új követelményt támasztott a logó használatával kapcsolatban: a logónak tökéletesen láthatónak kell lennie egy lágy háttéren. A Google ismét frissítette a logó strukturált adatmegjelölési irányelveit, ezúttal úgy, hogy a logónak “tiszta fehér háttéren” kell jól mutatnia.

Ezért eljött az ideje, hogy ellenőrizzük a sajátunkat, hogy látható és – feltételezem – vonzó legyen fehér alapon.

Az új kiadással figyelembe veendő új irányelvek szerint minden tulajdonosnak ellenőriznie kell, hogy a kép hófehér háttéren úgy néz ki, ahogyan azt szeretnénk (például, ha a logó főleg fehér vagy szürke, nem biztos, hogy úgy néz ki, kéne).

Mindannyian láttunk már példát arra, hogy az emberek logókat töltöttek fel egy platformra, és azok kevésbé mutatósak vagy nehezen láthatóak voltak, ha a háttér alapértelmezett színére helyezik őket. Ez különösen fontos a logó megjelenítésekor.

A jó logó megtervezése

A jó logónak egyszerűnek kell lennie, és nem tartalmazhat felszínes díszítőelemeket. Ez egy absztrakt fogalom, például egy márka grafikus azonosítója. Ez nem egy kép vagy illusztráció, amelynek a vállalkozás minden aspektusát le kell írnia. Minden olyan felszínes díszítőelemet, amely akadályozza az üzenet közvetítését, és eltereli a figyelmet a fontosról, el kell távolítani.

Eredetinek, könnyen megjegyezhetőnek és azonosíthatónak kell lennie. Ez alatt azt értjük, hogy igyekezzünk különbözni és egyedinek lenni az ágazat többi vállalkozástól.

Egy jó logónak meg kell ragadnia a márka lényegét, és meg kell erősítenie annak üzenetét. A lehető legnagyobb mértékben szintetizálnia kell a márka lényegét és személyiségét. Hűnek kell lennie ahhoz a személyiséghez és identitáshoz, amelyet a márka képvisel. Ezért kell különös hangsúlyt fektetnünk egy jó logó megtervezésekor, és kerülnünk kell, hogy olyan utakat vagy grafikai forrásokat vegyünk igénybe, amelyeknek semmi közük a képviselendő márkához.

Egy jó logónak bármilyen méretben reprodukálhatónak és különböző formátumokhoz igazíthatónak kell lennie. Ez a tulajdonság szorosan kapcsolódik a logó egyszerűségéhez. Amikor azt mondjuk, hogy skálázhatónak kell lennie, azt értjük ezalatt, hogy különböző méretekben reprodukálhatónak kell lennie anélkül, hogy elveszítené olvashatóságát: egy kis hímzéstől egy épület bejáratánál elhelyezett tábláig. A logónak kicsinyített méretben is olvashatónak és könnyen felismerhetőnek kell lennie a felismerhető formáival.

Egy ezernyi díszítéssel túlterhelt logó nagyon nehezen fogja elérni ezt a tulajdonságot. Ha a logónak van tipográfiája, fontos, hogy figyelmet fordítsunk erre a részletre, és elvégezzük a szükséges teszteket a helyes skálázhatóság miatt. A személyre szabott kalligráfia nem jelent problémát ennél a tulajdonságnál, de fontos, hogy figyeljünk a vonás vastagságára, és arra, hogy a betűk vagy karakterek ne legyenek túl közel egymáshoz. Ha egy vállalat rossz logót választ, akkor nagyon valószínű, hogy előbb-utóbb át kell terveznie.