Egy nemrég zárult kutatás 30000 kulcsszót vizsgált meg, és úgy találta, hogy a Google az esetek 70%-ban átírta a megadott meta leírást. Az elemzés külön nézte a mobil és az asztali találati listákat, mobilok esetében a fenti érték 71% volt, míg az asztali gépeknél indított kereséseknél 68%.

A fentiekből azt a következtetést vonták le, hogy a keresőóriás az esetek csak mintegy 30%-ban használta a tulajdonosok által korábban kitöltött meta elemet.

A kutatás a találati listák első oldalát vizsgálta, amelyből kivették a featured snippet elemeket. Egy külön érdekesség, hogy a 4-6. helyezett közötti találatoknál nagyobb arányban írta át a kereső a metákat, ennek okát az elemzést készítő csak megtippelni tudta.

Szerinte, mivel a legtöbb kattintást az első három helyezett link kapja a találati listákon, ezért a Google megpróbál minél relevánsabb meta leírásokat generálni a 4-6. helyezetteknek is. Így a felhasználók később hagyják el a találati listát vagy indítanak új keresést. Persze ez csak találgatás, nincs semmilyen bizonyíték a helyességére.

Összefüggés a keresési mennyiség és az átírás gyakorisága között

A vizsgálat nézte az összefüggést a meta elemek átírásának gyakorisága és az adott kulcsszóra vonatkozó keresési mennyiségek között. Ez azt mutatta, hogy minél többen keresnek egy-egy kifejezést, annál kevésbé valószínű, hogy a Google újra generálja a meta leírást.

A kutatás vezetője erre megint logikus magyarázatot keresett, mely szerint a SEO-sok főleg a nagy forgalmat hozó kulcsszavakkal foglalkoznak, és kevesebb figyelmet szentelnek a long tailekre. Emiatt azoknál gyengébb a meta leírás, ha egyáltalán van, ilyenkor pedig a Google közbelép, és saját leírást generál.

Egy másik érdekességre is fény derült az adatok elemzése során. Amikor saját meta leírást készítünk, a Google általában 156 és 165 karakternyit mutat belőle a találati listákon. Ez a szám 142-re csökken, ha a dátumot is beletesszük a leírásba. Ezzel szemben, amikor a Google átírja a leírást, akkor 160 és 167 karakter közötti hosszúságokat használ, dátummal együtt pedig 147 és 149 közöttit. Ez azt mutatja, hogy kicsit szabadabban értelmezi a hosszúság-limiteket, mikor saját metákat generál.

A mobil találati listáknál már nem volt ilyen egyértelmű a helyzet. Ezeknél a mi leírásaink általában 118-121 karakteresek lehetnek, dátummal együtt 95-105 karakteresek. Amikor a Google átírta a megadott meta leírást a sajátjával, ezek 114 és 121 között változtak, dátummal együtt pedig 99-105 karakter hosszúságúak voltak.

Jótanácsok a meta leírás elkészítéséhez

A kutatást végeztével levonták a megfelelő következtetéseket, és néhány tanácsot is összeállítottak, hogyan írhatunk olyan meta leírásokat, melyeket a Google nem ír majd át. Az első, hogy normál oldalak esetében tartsuk 150 és 160 karakter hosszúság között a leírást. Azoknál az oldalaknál, ahol a publikálás dátuma is megjelenik, például a blogposztoknál, a leírás legyen 138-148 karakternyi. Végül pedig, tegyük a legfontosabb infókat az első 100 karakterbe.