Korábbi cikkünkben a Google 2019-es alapvető hatású algoritmusfrissítéseit tekintettük át, ebben a bejegyzésben pedig olyan update-k következnek, melyek kisebb hatással rendelkeztek.
YMYL oldalak eltérő kezelése
2019. februárjában a Google kiadott egy nyilatkozatot, melyben elmagyarázta, hogyan küzd a keresőjében, hírszolgáltatásában és a YouTube-on az álhírek terjedése ellen. Ehhez felhasználja a weboldalak EAT-értékelését, melyben azok szakértelmét, autoritását és megbízhatóságát értékeli.
Különösen igaz ez az olyan oldalakra, melyek az YMYL kategóriába esnek. A rövidítés a Your Money or Your Life kifejezést jelenti, és minden olyan weboldal ide tartozik, amely komoly hatással lehet az emberek életére, pénzére, biztonságára vagy egészségére. A Google a bejelentés óta az YMYL kategóriába tartozó keresések észlelésekor olyan weboldalakat ad vissza a találati listán, melyek megfelelő EAT-értékkel rendelkeztek.
Diversity update
A Google Diversity update nevet kapó frissítése egyidőben, de attól függetlenül futott a 2019. júniusi alapalgoritmus-frissítéssel. A Diversity név ez esetben különbözőséget jelent, és a frissítés hatására a Google már csak maximum 2 találatot mutatott egy webhelyről a találati listán, így téve még változatosabbá azt. Az egy webhely fogalomba az aldomének is beletartoznak, de a featured snippetek, top stories, videós találatok stb. helyeken megjelenített találatok nem. A frissítés viszonylag kis hatással volt a találati listák összeállítására.
Naprakész featured snippetek
Az augusztusi algoritmusfrissítés miatt a jövőben sokkal inkább naprakész featured snippetek jelennek meg a találati listák tetején. Ez különösen azoknál a kereséseknél lesz fontos, ahol a frissesség meghatározó. Például, ha a felhasználók egy adott eseményre keresnek rá, akkor a featured snippetekbe azok az oldalak kerülnek, melyek az aktuális évi eseményt mutatják, nem az elmúlt évbelieket. Emiatt az oldaltulajdonosok rá lesznek kényszerítve az ilyen tartalmaik folyamatos frissítésére.
Előnyben részesített eredetiség
A Google szeptemberben jelentette be, hogy ezentúl előnyben részesíti az eredeti forrásokat. Ha egy weboldal a hírforrás egy témában, akkor sokkal tovább a top helyeken maradhat a keresésben, illetve a Google News és Google Discover szolgáltatásokban. Ezzel a vállalat az olyan webhelyeket preferálja, melyek önállóan gyártják a híreket, és nem átveszik azokat valahonnan.
Nem megerősített frissítések
Gyakran naponta lefutnak a Google algoritmus frissítései anélkül, hogy bárki észrevenné a hatásukat. A keresőoptimalizálási szakoldalak 2019. január elején is észleltek ingadozásokat a találati listák helyezéseiben, de a Google nem kommentálta az értesüléseket. Szintén erősebb hatásai lehettek valamilyen frissítésnek júliusban és novemberben is, de az amerikai cég ismét csak nem adott ki információkat. Szokásuk szerint csak annyit mondtak, hogy volt frissülés az algoritmusban, de ez minden héten megtörténik, így ebben semmi szokatlant nem találnak. Arról, hogy a SERP-listákon látott mozgások minek voltak köszönhetők, ismét csak nem nyilatkoztak.