Mindenki tudja, hogy a legfontosabb keresőmotor a Google, ami azt jelenti, hogy a vállalatok mindent megtesznek azért, hogy az első találatok között szerepeljenek. Ehhez többféle tanácsot kapunk, azonban mindig akadnak újabb kérdések. Most például a meta leírásokról kérdezték a Google egyik dolgozóját, John Muellert.
Mi az a meta leírás?
Kezdjük mindjárt az elején. A meta leírás egy HTML tag, amelyet egy weboldal tartalmának leírására használnak. Ez a leírás az oldal címe és URL címe alatt jelenik meg a keresőmotorok találataiban. Ahhoz, hogy a Google-ban látható maradjon, 140-160 karakter között kell lennie.
Példa a meta leírásra:
<meta name=”description” content=”Amikor meta leírást írsz, tartsd 140 és 160 karakter között, hogy a Google meg tudja jeleníteni az üzenetedet. Ne felejtsd el feltüntetni a kulcsszavadat!” />
Ha megfelelően használjuk, akkor azonnal közli a webhely potenciális látogatójával, hogy miről szól az oldal, és képet ad arról, hogy mire számíthat, ha rákattint a linkre és meglátogatja a webhelyet. Értelemszerűen reálisnak kell lennie, ugyanakkor tömörnek és találónak. Kivételesen nem kellenek bele gyönyörű szavak, viszont hatnia kell a látogatóra, hogy tényleg a mi weboldalunkra kattintson. De vajon a Google rangsorolása is figyelembe veszi?
A SEJ magazin válaszol a kérdésre. John Mueller kimondta, hogy a meta leírást elsősorban a keresési találati oldalon használják, nem pedig a rangsoroláshoz. Igazából a Google nem figyeli, hogy mit adtunk meg, és nem fog miatta lejjebb vagy feljebb vinni a találati listán.
Ettől függetlenül fontos a találó meta

Mivel a meta leírások az általunk megadott címmel és az URL-címmel együtt jelennek meg a keresési találati oldalakon, képesek segíteni vagy rontani az átkattintási arányt (CTR). Sokan megpróbálnak kulcsszavakat elrejteni benne, bár ezt nem a kereső motorok miatt kell megtennünk. Ha jobban megnézzük, akkor a rendelkezésünkre álló két sor lényegesen nagyobb, mint a cím és az URL helye, tehát érdemes kihasználni.
Mivel az átkattintási arányt potenciális rangsorolási tényezőnek tekintik, a legjobb módja annak, hogy a meta leírásokat SEO-baráttá tegyük, ha úgy írjuk meg őket, hogy több kattintást érjünk el. Gondoljunk a keresési eredményekre úgy, mint egy hagyományos újság- vagy magazinhirdetésre. A klasszikus nyomtatott reklámok címszavakkal és szlogenekkel csábították az embert arra, hogy hívjon fel egy telefonszámot, vagy utazzon el egy címre, hogy megvásároljon egy terméket a boltban.
A keresési eredményeknél az oldal címe a főcím, a meta leírás a tagline, az URL pedig a cím. Mivel a meta leírás lényegében egy weboldal mikrohangja, aktív nyelvezettel kell megtöltenünk, amely arra készteti az embereket, hogy rákattintsanak az eredményedre.
A Google minden keresési eredmény alatt helyet biztosít egy 1-2 mondatos (160 karakteres) összefoglalónak. A leírásoknak tehát egy-két mondatban kell meggyőző okot adniuk a weboldal meglátogatására. Éppen ezért adjunk hozzá egyértelmű felhívást a cselekvésre, vagy kínáljunk konkrét előnyt a látogatóknak.