A Bing és a Google számos azonos rangsorolási jelet használ, de vannak alapvető különbségek is. Egyesek hajlamosak elfelejteni, hogy a Google-on kívül más keresőmotorok is léteznek, de a Bing nagyszerű hely lehet az online láthatóság megszerzésére.

A Bing és a Yahoo (amely 2010 óta a Binget használja) együttesen uralja az asztali keresőmotorok piaci részesedésének 9,97%-át az Egyesült Államokban, és ami még fontosabb, hogy Magyarországon is sokan kezdik felfedezni. Egyesek megunták a Chrome-ot és a problémáit, úgyhogy sokat átpártolnak a Binghez.

Sok marketinges megjegyezte, hogy a Bing forgalma jobban konvertálódik, mint a Google forgalma. Ennek talán köze lehet ahhoz, hogy a Bing átlagos demográfiai összetétele érettebb, és vitathatatlanul több pénzt tud elkölteni. A Bing több tucat más keresőmotorral is együttműködik, köztük a Yahoo!, az AOL, a DuckDuckGo, az Ecosia, az MSN és a Lycos. Ebben még nincs benne a hangalapú keresés (az Alexa és a Cortana is használja a Binget) és az sem, hogy a Bing a legtöbb Microsoft termékbe, köztük a Microsoft Office-ba és az Xboxba is be van építve.

Kulcsszavak

A Google szerint a RankBrain a harmadik legfontosabb tényező a rangsorolási algoritmusában. Ez azt jelenti, hogy a pontos kulcsszavak közel sem számítanak annyira, mint az, hogy átfogó, aktuális oldalakat és cikkeket hozzunk létre a látogatók számára.

A Bing felzárkózott, amikor a tágan illeszkedő kulcsszavakról van szó. Fejlesszünk gazdag tartalmat a kulcsszókutatás alapján, amely megmutatja, hogy a kereső felhasználók milyen információkat keresnek. Ez azonban nem ad ürügyet arra, hogy visszaéljen velük, vagy hogy irreleváns kulcsszavak áradatát zúdítsuk a tartalomba.

Használjunk inkább olyan egyszerű kulcsszavakat, amelyek pontosan megfelelnek a Bing keresési eredményeiben megcélzott kifejezéseknek – csak ne optimalizáljuk túl.

Backlinkek

A Google és a Bing is nagy hangsúlyt fektet a bizalomra. Mindkettő értékeli például a vissza mutató linkeket, mert ezek annak jelei, hogy a látogatók hasznosnak találták a tartalmat, megbíznak az általunk nyújtott információban, és meg akarják osztani másokkal is.

A Bing szintén értékeli a jó minőségű linkeket, de a minőséget kissé másképp ítéli meg. A Bing számára a backlinkek nem állnak minden más rangsorolási tényező felett. Jobban kedvelik a minőségi oldalakról származó, kisebb mennyiségben megjelenő backlinkeket.

A közösségi média

A Bing nagyon nyíltan beszél a közösségi média fontosságáról, ami szerepet játszik a keresési eredmények javításában. Ezek a pozitív jelek hosszú távon hatással lehetnek arra, hogy organikus eléréseink legyenek. A közösségi média kulcsfontosságú rangsorolási tényezőt jelentenek.

Multimédiás tartalom

A Bing a vizuális keresés terén is sokat lépett előre, ami kéz a kézben jár az egyik leghíresebb funkciójával. A Bing képes pontosan feltérképezni és megérteni a különböző típusú multimédiás tartalmakat, például a videókat, hangokat és képeket. Fektessünk nagyobb hangsúly a multimédiás tartalmakra.