A Google kereső mindennap újabb és újabb felhasználókkal büszkélkedik, ez azonban a találati listát is megváltoztatja kicsit. Azt már mindenki megszokta, hogy a fizetett hirdetések a lista elején jelennek meg, azokat követik a jól optimalizált cikkek.
Ezek viszont osztoznak a képekkel, videókkal, kiemelt hírekkel, és újabban egy eddig nem annyira használt lehetőséggel is: a Google Cégemmel.
Egyre gyakrabban tapasztaljuk, hogy ez az organikus találatok elé tornázza magát, és bizony a forgalom jókora részét elirányítja. A jó hír azonban az, hogy mi is elkészíthetjük a saját cégünk adatait, így sokkal nagyobb eséllyel fognak ránk kattintani a felhasználók.
Mit tud a Google Cégem?
A legfontosabb, hogy a regisztráció ingyenes, tehát nem érdemes sokat várni vele. A Google folyamatosan bővíti, fejleszti, így egyre több információt tudunk megadni. Az alábbiakat mindenképpen írjuk be:
- cégnév és cím: ez fog megjelenni a térképen
- elérhetőség: itt egyetlen gombnyomással történő hívás is beállítható
- fényképek: az emberek szeretik a képeket, tehát tegyünk fel minél többet
- logó, embléma: a jó minőségű lógó nagyobb bizalmat szavaz a cégünknek
- honlap URL-ja: így át tudnak kattintani az oldalra
- bemutatkozás: 750 karaktert írhatunk, érdemes ütősre fogalmazni
- ügyfelek véleménye: bárki írhat rólunk véleményt, úgyhogy néha látogassunk el ide
- nyitvatartás: ez az egyik leggyakoribb keresőszó, tehát mindig írjuk ki
- termékek és szolgáltatások: árakat is írjunk, mivel az emberek azonnal akarják tudni
- üzenetek: nemcsak beszélgethetünk az ügyféllel, hanem a vásárlás is lebonyolítható
- bejegyzések: igen, akár posztolhatunk is

A Google Cégem különlegessége, hogy az emberek hamarabb megtalálják, mint a honlapunkat, úgyhogy érdemes a minőségre is figyelni. Számítógépen és telefonon is tökéletesen működik, a felhasználók kényelmesen tudnak váltani a fényképek között, így pár kattintással megtalálják, amit keresnek. Ez azért fontos, mert a Google azt szeretné, hogy a felhasználók hosszú keresgélés nélkül is megtalálják a termékeket.
Miért a Google Cégem?
Tegyük fel, hogy az egyik felhasználó a telefonszámunkat szeretné. Vajon hány percet szán a keresésre, mielőtt inkább máshova megy? Általában másodpercekről beszélünk! A Google Cégemen azonnal kiugrik, nemcsak a számunkat adja meg, hanem akár azonnal hívhat minket. Ezáltal a felhasználó nem veszít az idejéből.
A Cégemben elhelyezett posztok eddig 7 napig voltak elérhetőek, de ez megváltozott, és ugyanúgy visszakereshetőek, mintha blogba írnánk. A látogató a tíz legutóbbi posztot fogja látni, de ugyanúgy visszakereshet, ha szeretne. Nem kell konkrét blogposztokat készíteni, de használjuk ki ezt a lehetőséget is.
Extra lehetőségként kell megemlíteni a videó feltöltés lehetőségét, ami szintén egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Próbáljunk meg rendszeres posztolni, hogy minél több ember megtaláljon, és így növeljük a weboldalunk konverzióját. Az egyelten hátránya, hogy minden infó ugyanazon az oldalon jelenik meg, így nem lehet SEO-zni az aloldalakat, de ettől függetlenül hasznos eszköz a marketinghez.