Ahogy már megszokhattuk, a Google évről évre vezet be újabb elemeket az igen csak komplex képletébe, amellyel kiszámítja, hogy egy-egy weboldal, megadott kulcsszóra hányadik helyezést kapja a találati listájában. Az óriási üzleti lehetőséggel kecsegtető első néhány helyezésért pedig állandó küzdelem folyik szinte minden témakörben, ezért érdemes felkészülnünk már most, hogy mivel őrizhetnénk meg pozíciónkat – vagy éppen juthatnánk még előrébb – 2021-ben.
A Google robotjai szüntelenül pásztázzák az internetet – köztünk a saját weboldalunkat is, hogy minőségi találatokkal tudják kiszolgálni a kereső felhasználóikat. Ehhez állandóan frissen kell tartaniuk adatbázisaikat és valóban a legrelevánsabb találatot nyújtaniuk. Az algoritmusaik hatékonyságát pedig mi sem bizonyítja jobban, minthogy az első három helyezettre a kattintások 50%-a jut!
A Google csak úgy „falja” a jó tartalmakat!
Tavaly tette közzé a Google, hogy az ő „szemükben” mi számít jó weboldalnak. Ehhez egy angol mozaikszót is publikált E.A.T. néven (vagyis evés néven).
Ez a három terület, amit meghatároztak:
- Experience, vagyis az élmény,
- Authoritativeness, vagyis a hitelesség,
- Trustworthiness, ami pedig a megbízhatóságot jelenti.
Érdekesség, hogy ezt a rövidítést már 2014-ben is megszellőztették, de hivatalosan csak 2015-ben hozták nyilvánosságra, mint minőségellenőri útmutatást.
Ha mi is jó weboldal akarunk lenni, akkor ezekre 2021-ben is oda kell majd figyelnünk. Így egy letisztult felületű, könnyen átlátható, gyorsan betöltődő, zavaró reklámoktól mentes, szakmailag korrekt, megfelelő hivatkozásokkal alátámasztott, minél több más, releváns oldallal kapcsolatban álló, rendszeresen frissülő oldalra lesz szükségünk ahhoz, hogy jó pozícióba kerülhessünk a találati listában a számunkra fontos keresésekre.
A felhasználói élmény még fontosabb lesz jövőre
A három fontos terület közül az oldalélmény 2021-től még nagyobb jelentőséget kap, ugyanis bele fog számítani a rangsorolási tényezőbe, hogy a felhasználók hogyan ítélik meg az oldalunkat. Ez azonban negatívan is visszaüthet, ugyanis ha a Google úgy látja, hogy a felhasználóknak nem tetszik, amit látnak, akkor gyengébb minősítést kapunk, ami pedig helyezés vesztésekkel járhat.
A felhasználói élmény azonban sokrétű dolog, így nem definiálható egyértelműen. A Google azonban már évek óta kommunikálja, hogy milyen területek azok, amelyekkel javíthatunk a megítélésünkön. Így érdemes a mobilra való optimalizálással többet foglalkoznunk, a gyors betöltődéssel, valamint a felugró ablakok és tartalmakat eltakaró reklámok eltávolítására is ügyelnünk. Mindezek mellett szép, dizájnos, letisztult felülettel, logikusan átlátható navigációval, informatív tartalmakkal tarthatjuk minél tovább az oldalunkon a látogatókat.
Ne használjunk olyan elavult technológiákat, mint a Flash, legyenek interaktív tartalmaink (ne csak statikus bemutatkozó oldalunk) és kínáljunk biztonságos böngészést lapjainkon (SSL). Ha ezeket az irányelveket betartjuk, biztosan kamatoztathatjuk helyezésünket 2021-ben is.