Kezdő, témához nem értő marketing tanácsadók, vagy inkább önjelölt tanácsadók mondhatják, hogy hasonlítsunk valamelyik nagyobb céghez, már ami a weboldalt illeti. Hiszen nekik működött! Ilyenkor csak azt az apróságot felejtjük el, hogy az Apple, a Media Markt és a többi nagy név megengedheti magának azt, hogy a weboldala ne legyen tökéletes.
Amikor már ilyen szintű weboldalról beszélünk, és több millió rájuk mutató linkről, akkor szabad vállrándítással válaszolni a Google legújabb elvárásaira.
Ha nekünk is legalább annyi látogatónk és vásárlónk van, mint a fent említett cégeknek, akkor hátra dőlhetünk és lazíthatunk kicsit. Azonban nem ez szokott történni. Az átlagembernek szüksége van a Google algoritmusára, hogy vért izzadva egyre feljebb és feljebb tornázza magát azon a varázslatos listán.
Ehhez azonban a legfontosabb eszközünk mindig a SEO lesz. Lehet, hogy le kell mondanunk a csillogó weboldalakról, és helyette rengeteg tartalommal megtölteni, de hosszútávon megéri a fáradságot. Ha 2021-ben is jó megjelenítést akarunk elérni, akkor ezt a három pontot vegyük nagyító alá:
- webdizájn,
- tartalom,
- célcsoport és versenytársak.
Mit értünk ma webdizájn alatt?
Amikor a webdizájnról beszélünk, akkor ma már nem a külalakra gondolunk. Régen figyelni kellett arra, hogy minél szebb legyen, telepakolták mozgó képekkel, és általában élénk színűek voltak. Ez ma nem működik.
Sokkal előrébb megyünk egy letisztult dizájnnal akkor, ha az felhasználóbarát. Igen, a Google irányelve az, hogy az olvasóinak kedvezzen. Nem szereti többé a tömött sorokat, a véget nem érő írásokat és a lassan betöltő oldalakat.

A mai világban az emberek rohannak, arra sincs idejük, hogy megvárják az az 1 másodpercet, amíg betöltődik az oldalunk. Gyorsnak kell lennünk és hasznosnak. Ehhez olyan dizájnt kell kiépítenünk, ahol a vásárló azonnal megkapja, amire vágyik.
Ne pakoljuk tele a fizetéshez vezető utat akadályokkal. Minden egyes felugró ablak növeli a veszélyét annak, hogy a felhasználó inkább máshova megy, nem minket választ, mert elvettük tőle a kedvét. Ugyanez elmondható, hogy a rossz keresőkről is, hiszen csak egyszer fogja beírni a terméket, utána máshova megy.
Tartalom
Ennél a pontnál jön képbe a tartalom. A régi motorosok még emlékeznek a szövegbe bújtatott linket tömegére. Ezt ma már sehol nem látjuk, mivel a linkek helyett a tartalom a fontos.
A felhasználó olyan bejegyzésekre vágyik, amik megoldják a problémáját, segítenek neki, tanácsod adnak, egy szóval hasznosak. Nem akar órákig olvasni, azonnal meg akarja tudni, amit keres. Erre jó az, ha szellősen írunk, és mindig használunk kiemeléseket is. Ezáltal elég, ha átfutja a szemével a bejegyzést, és ha megfelelőnek tartja, akkor nálunk marad olvasásra is.
Nézzük a célcsoportot is
Végül, de nem utolsó sorban beszélnünk kell a célcsoportról is. Nem mindegy, hogy kinek írunk, döntsük el, hogy kik a potenciális ügyfeleink. Ezután azt is be tudjuk határolni, hogy hány másik cég próbálja ugyanazokat az embereket elérni. Mennyivel adnak ők többet? Az olvasó kap ajándékot? Ingyenes kupont? Letölthető színezőt? Most rajtunk a sor!