A márkaépítés a marketing egyik aspektusából művészeti formává fejlődött. Az ügyfelekkel való minden szintű kapcsolatfelvétel és egy stratégiai SEO-terv kidolgozása szükséges a láthatóság növeléséhez.
A Google keresési rangsorának első oldalán való megjelenés azonban nem megy egyik napról a másikra. A stratégia és a következetesség létfontosságú a kezdeti szakaszban. Emellett pedig türelemre van szükség a hosszú távú marketing- és értékesítési célok eléréséhez is. A Google jelenleg a teljes keresőmotor-piaci részesedés 92,58 százalékát birtokolja.
Maricielo Solis, a BLENDtw alapítója tanulmányozta a SEO belső működését, hogy fejlessze a felsőoktatásban tanulóknak szánt platformját. A BLENDtw a Z generáció vezető közössége, ami az egyetemi életről, wellnessről és a kultúráról szól.
Bár több mint egy évbe telt, mire SEO-erőfeszítései eredményeket produkáltak, Solis ma már egy nagy vállalatot működtet – számolt be róla a forbes.com.
„Minden megtakarításomat elköltöttem és körülbelül 10 ezer dollárt költöttem az összes író felfogadására és a kiadvány szebbé tételére. Nem tudtam, hogy miért nem kapjuk meg azt a látogatottságot, amit négy hónappal azelőtt egy bizonyos sztorival elértünk.
Mindent rosszul csináltam, és akkor értettem meg, hogy teljesen kihagytam a SEO-t. Tehát ahhoz, hogy olyan tartalmat tudj létrehozni, ami a Google-on rangsorol, vannak bizonyos irányelvek, melyeket követned kell. Ezt az egész keretrendszert alkalmaztam a weboldalamra. És beindult. A havi 10 ezer olvasóból napi 10 ezer olvasó lett” – nyilatkozta Solis.
A Z generációval kapcsolatban arra is rájött, hogy a fiatalok nem a mainstream médiát fogyasztják. Valószínűleg jobban hisznek egy YouTubernek, mint egy neves műsorvezetőnek. És végül is így jött létre a BLENDtw 2017-ben.
Tippek 2023-ra
Solis három fontos tanácsot is ad 2023-ra. Mint mondja, a Google értékeli a szakértelemről, tekintélyről és megbízhatóságról tanúskodó webhelyeket, mivel prioritása, hogy pontos információkat nyújtson és választ adjon az adott kérdésre kereső felhasználók aggodalmaira.
A Google tehát az ilyen tartalmakat mindig magasabb rangsorolással jutalmazza az algoritmusban. Az ilyen típusú tartalmak közé tartozik, hogy egyértelmű szakértelemmel rendelkezzen a témában, amelyről ír. Fontos tehát az adatok, felmérések, grafikonok, esettanulmányok elemzése, valamint hozzáadott értéket jelentenek az egyedi képek és videók is.
Sokan még mindig abban hibáznak – véli Solis –, hogy túl sok kulcsszót használnak a cikkeikben, fontos tehát, hogy az embereknek írjunk, ne a gépeknek. Ha gyakran használunk túl sok kulcsszót, akkor az árthat a Google rangsorolásnak, mivel úgy tűnik, hogy spammeljük az embereket.
Ahelyett, hogy ugyanazt a kulcsszót többször használnánk egy cikkben, inkább koncentráljunk a szó különböző variációinak használatára. A tartalom megírása során ne hagyatkozzunk a mesterséges intelligenciára, ez ugyanis még alacsony minőséget kínál. Koncentráljunk tehát a minőségi tartalomra, valós példákkal.