A mesterséges intelligencia egy ideje igencsak felforgatja a digitális marketing világát, a ChatGPT bevezetése pedig erre még rátett egy lapáttal. Ez ugyanis különösen „emberi” módon képes gyorsan szövegeket, de akár verseket is írni.

Sok SEO-marketinges fenyegetésként tekint a ChatGPT-re és más nagy nyelvi modellekre, azonban ezt a technológiát lehet okosan is használni – hangsúlyozza a Forbes.

A tartalom megértése

A mesterséges intelligencia által generált tartalmakat különböző technikák és technológiák segítségével hozzák létre, beleértve a természetes nyelvi feldolgozást, a számítógépes látást és a gépi tanulást. Az ember által generált tartalmak nagy adathalmazain kiképzett gépi tanulási algoritmusok a minták ismeretére támaszkodva olyan eredeti szövegeket állítanak elő, melyek utánozzák az emberek beszédmódját. Képesek például megtanulni, hogy hogy kell blogcikkeket, képaláírásokat és weboldalak meta leírásait létrehozni. Képekben is „okos” a mesterséges intelligencia, teljesen eredeti fotókat, videókat és illusztrációkat készít.

A mesterséges intelligencia és a SEO

Az AI-generált tartalmak kritikusai általában arra összpontosítanak, hogy milyen kockázatot jelenthet a mesterséges intelligencia használata. A Google és a Bing is szkeptikusnak tűnik az AI által létrehozott tartalommal szemben, ez azonban nem jelenti azt, hogy a Chat GPT-nek és más, nagy nyelvi modelleknek le lenne más felhasználási területe.

Ahelyett, hogy azon törnénk a fejünket, hogy potenciális kulcsszavakat találjunk ki, vagy hosszú tartalmakat gyártanánk, erre megkérhetjük a ChatGPT-t és másodpercek alatt generálhatunk szövegeket. A ChatGPT több millió weboldal konverziós arányát elemzi és azonosítja azokat a kifejezéseket, melyek nagyobb valószínűséggel vonzzák a látogatókat a weboldalunkra.

Az AI által generált tartalomnak azonban megvannak a maga kockázatai, a Google korábban azt mondta, hogy a ChatGPT és a hasonló eszközök által létrehozott tartalmak az automatikusan generált, vagy a spam fogalmába tartozhatnak, mára ez már megváltozott.

Danny Sullivan, a Google kereséssel foglalkozó szakembere azt mondta, hogy amíg a tartalom hozzáadott értéket teremt a végfelhasználó számára, a Google nem fogja büntetni az AI-t. Ennek ellenére, ha valaki kizárólag a nagy nyelvi modellek által írt anyagokra támaszkodik, az drámaian csökkentheti a tartalommarketing-stratégia hatékonyságát. A mesterséges intelligencia ugyanis nem képes a képzeletre támaszkodni és korlátozott számú módja van egy fogalom kifejezésére. Ha nagyobb terjedelmű szöveg írására kérjük, akkor valószínűleg ugyanazoknak a mondatoknak a variációit fogja ismételni. Nagyobb léptékben tehát unalmas tartalmat gyárt, amiből hiányzik az egyedi nézőpont, a márka saját hangja. Így pedig alacsonyabb lesz az elkötelezettsége a látogatóknak és a webhelyre érkezők általános érdeklődése is csökkenhet. A mesterséges intelligenciának vannak előnyei, de a kockázatokat is mérlegelni kell, mielőtt használni kezdenénk a keresőoptimalizált tartalomgyártásban.