A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás napjainkban kulcsfontosságú. Sok kihívás elé állítja az embert, különösen igaz ez akkor, ha többnyelvű weboldalt szeretnénk SEO-zni. Ilyenkor is fontos, hogy a keresőmotorok könnyen megtalálják és indexeljék a weboldalt, ráadásul minden nyelven.
Erre nézve ad tanácsokat a searchenginejournal.com.
A többnyelvű weboldalak több nyelvű tartalommal rendelkeznek, lehetővé téve a közönség számára, hogy az általuk preferált nyelven férjenek hozzá az információkhoz. A többnyelvűség segít a vállalkozásoknak az elérések maximalizálásában és a globális elkötelezettség növelésében.
Számos technikai elem stratégiai optimalizálása segíthet a vállalkozásoknak abban, hogy hatékonyan megragadják a nyelvspecifikus lekérdezéseket, és javítsák a láthatóságot és a helyezéseket a keresőmotorok találati oldalán. Ez pedig növelheti a weboldal forgalmát, felgyorsítva a magas konverziók és bevételek esélyét. A többnyelvű weboldalakkal kapcsolatban azonban számos kihívással, problémával szembesülhetünk.
Ilyen például a szilárd URL-szerkezet hiánya. Az URL-ek lehetővé teszik a célközönség számára, hogy a többnyelvű webhely különböző nyelvi változataiban navigáljon, javítva a felhasználói élményt. Emellett pedig tájékoztatják a keresőmotorokat az oldal tartalmáról, hogy biztosítsák a megfelelő indexelést és a nyelvi célzást. A jól strukturált URL-ek hiánya azonban befolyásolhatja a felhasználói élményt és helytelen indexeléshez vezethet.
Probléma lehet a gyenge tartalomfordítás és optimalizálás. A tartalom több nyelvre történő lefordítása a kontextus és a SEO-paraméterek érintetlenül hagyása mellett kihívást jelent a többnyelvű webhelyek számára. A szó szerinti fordítások ráadásul megváltoztathatják az eredeti tartalom jelentését, gyengítve ezzel a tartalmat és a SEO-t. Ráadásul a keresőmotorok több, azonos tartalmú URL-címet különálló oldalakként értelmezhetnek, ez pedig duplikált tartalmi problémákhoz vezethet.
Mindezek alapján érdemes az URL-szerkezetre fókuszálni. Az egyes nyelvek és országváltozatok számára dedikált URL-címek létrehozása olyan jeleket küld, amelyek segítik a keresőmotorokat, hogy pontosan indexeljék a webhelyet. Ez a gyakorlat növeli annak az esélyét, hogy a webhely oldalai több nyelven is megjelenjenek a keresési eredményekben. Ez a megközelítés magában foglalja a többnyelvű webhely minden egyes nyelvére, vagy országváltozatára vonatkozó különálló domainnevek használatát.
Az oldalak pontos fordítása és optimalizálása is segíthet elérni a célközönséget és hatékonyan kommunikálni a márka üzenetét. Azonban a fordításnál fontos, hogy legyen pontos, hisz már a kisebb hibák és pontatlanságok is megváltoztathatják a tartalom szándékolt jelentését és ezzel árthatnak a felhasználói élmények. Mindig nézzük tehát át a szövegeket és a lektorálás során fordítsuk figyelmet olyan elemekre is, mint az idő- és dátumformátum, a mértékegységek, a kulturális utalások és természetesen a pénznemek. A legfontosabb, hogy a weboldalon mindennek a célközönség nyelvére kell rezonálnia, beleértve az írásmódot és a vizuális elemeket is. A kulcsszavak esetében pedig figyeljünk arra, hogy a pontos fordítás ugyan fontos, azonban jobb eredményt érhetünk el, ha az adott nyelv népszerű kifejezéseit használjuk. Így könnyebben meg tudjuk szólítani az anyanyelvi beszélőket.