Manapság az online jelenlétünket az határozza meg, hogy milyen tartalmakat láthatnak, olvashatnak tőlünk a követőink, vevőink, ügyfeleink, illetve a leendő vásárlóink. A szövegírás, a tartalomgyártás azonban sokszor nem egyszerű feladat, és még mindig sokan vannak, akik nem is tudják, hányféle szöveg megírásában kérhetnek segítséget szakemberektől.
Szövegek, melyek fontosak a marketing, illetve az online jelenlét szempontjából
Amikor felmerül a tartalomgyártás kérdése, akkor sokan azt gondolják, hogy csak a blogcikkek gyártásáról van szó, pedig egy tartalomgyártó, szövegíró nemcsak blog-ra készíthet rövidebb vagy hosszabb szövegeket. De milyen szövegek lehetnek fontosak a marketing szempontjából:
- weboldal szövege: egy weboldal arculatát nemcsak a grafikus anyagok határozzák meg, hanem a szövegeket is. Nagyon fontos, hogy lényegre törő, hasznos szöveg kerüljön fel a weboldalra, amely minden lényegesen információt tartalmaz, és nincs benne felesleges szócséplés
- értékesítési oldal és landing page szövege: az értékesítési oldalak esetén is fontos, hogy az oldal minden lényegi információt tartalmazzon, de az is, hogy vásárlásra csábítson.
- hirdetés szövegek: ezt talán bemutatni sem kell. Manapság már a közösségi médiában is lehet hirdetni, és mivel rengetegen élnek ezzel a lehetőséggel, fontos, hogy a hirdetés szövege kitűnjön a többi közül.
- blogbejegyzés: amikor tartalomgyártásról van szó, erre gondolnak a legtöbben. Egy blogcikk szerepe lehet a linképítés is, de egyes témák hosszabb kifejtést igényelnek.
- PR cikk: ezek, a sajtó felé közvetített, hírértékű cikkek általában nem olcsók, fizetni kell értük, tehát egyáltalán nem mindegy, hogy milyenek.
- Facebook / Instagram posztok: sokan nem is gondolnák, hogy egy közösségi médiában megjelenő poszt is fontos a marketing szempontjából, pedig manapság már a legtöbben itt alapozzák meg az online jelenlétüket, tehát nagyon is lényeges, hogy milyen tartalmakat tesznek ki.
Miért érdemes szakemberre bízni a tartalomgyártást?
Természetesen sokakban merül fel a kérdés, hogy miért is bízzuk másra a tartalomgyártást, hiszen pár sort a Facebook-ra, az Instagram-ra vagy a Twitter-re mi magunk is meg tudunk írni. De tényleg tudunk? Valószínűleg igen, de közel sem biztos, hogy azt a hatást érjük el vele, amit szeretnénk.
A tartalmak készítésénél számos szempontot kell figyelembe venni, esetleg kulcsszó kutatást is kell végezni, ezt pedig sokan vagy nem tudják, hogy egyáltalán meg kell tenniük, vagy tudják, de fogalmuk sincs róla, hogy hogyan. Egy weboldal esetében sem mindegy, hogy milyen a bemutatkozásunk, a termékek, szolgáltatások leírása, illetve, hogy milyen blogcikkek kerülnek ki heti rendszerességgel.
A tartalmak minősége befolyásolja, hogy hova sorol minket a Google algoritmusa, de a követőink, vevőink, ügyfeleink érdeklődése is azon múlhat, hogy milyen tartalmakat láthatnak, olvashatnak tőlünk.
Emiatt pedig fontos, hogy minőségi és hasznos tartalmak szülessenek, erre pedig nem mindenki képes önállóan. Manapság már sokan használják az AI szoftvereket, mint például a ChatGPT-t a tartalomgyártásban, ugyanakkor teljesen kiiktatni az emberi jelenlétet, kreativitást ilyenkor sem tanácsos. Mások inkább szakemberre bízzák a tartalmaikat, hogy azok megfeleljenek a 2023-as SEO trendeknek.