Amikor elhatározzuk, hogy szeretnénk egy saját weboldalt, akkor a legelső lépés a domain név kiválasztása. Sokan ezt letudják annyival, hogy jó lesz a cégnév, pedig közel sem biztos, hogy ez a jó döntés. A megfelelő domain kiválasztása elengedhetetlen a sikeres online marketinghez!

Egy honlap élete a névadással kezdődik, és bizony nem szabad elkapkodni ezt a döntést. Egy nem megfelelő weboldal név nagy hátrányt jelenthet majd később, a helyzet pedig az, hogy ellentétben a saját nevünkkel, ezt utólag nem lehet megváltoztatni. Persze hozhatunk létre új honlapot a régi helyett, de ez meglehetősen költséges, különösen úgy, ha csak a rossz domain név az oka. Érdemes tehát elsőre megfelelő nevet választani új weboldalunknak.

A domain névre úgy célszerű tekintetni, mint egy online névjegykártyára, amely segíti a követőinket, leendő ügyfeleinket abban, hogy könnyen megtalálhassanak minket az online térben. A domain név lesz az, amely az első benyomásokat adja meg rólunk: a szakmaiságunkról, hitelességünkről, tevékenységünkről. Lényeges tehát, hogy ne tudjuk le pár perc alatt a domain névválasztás kérdését, hanem vegyünk számba azokat a tényezőket, melyek segíthetnek a megfelelő név megtalálásában. De mire is érdemes figyelni?

Milyen tényezőkre figyeljünk a domain kiválasztásakor?

Amikor domain nevet választunk, akkor számos kérdés fel szokott merülni. Az egyik ilyen, hogy milyen hosszú legyen a domain név. A tapasztalat az, hogy a rövidebb nevek könnyebben megjegyezhetőek, leírhatóak. Mert lássuk be, egy nyolc-tíz szótagból álló domain nevet még kimondani is néha macerás, nemhogy megjegyezni, leírni meg aztán pláne nehéz, hiszen nagy a hibalehetőség kockázata. Célszerű tehát rövid, egyszerű nevet keresni, és kerülni a hosszú, bonyolult szavakat.

Az ékezetek kérdése is mindig felmerül, vagyis, hogy használhatunk-e ékezetes szavakat. Célszerű angol karaktereket használni, tehát a bátorvagy.hu helyett batorvagy.hu domaint használni. A kötőjeleket is célszerű kerülni. Bár érthetőbb, olvashatóbb így egy hosszabb domain, de a megjegyezhetőségen valószínűleg nem javít.

A végződések is sokaknak okoznak gondot a döntés során. Jellemzően azt szokták tanácsolni a szakemberek, hogy ha a nemzetközi piacra is tervezünk kijutni, akkor a .com végződés jó választás lehet, ám ha elsősorban a hazai piac a célunk, akkor a .hu is jó választás.

Cégnév vagy valami más legyen?

A legtöbben szeretik a cégük nevét választani, hiszen egy, már régóta működő vállalkozásról van szó, akkor azt már ismerik az emberek, így az online térben is könnyebben találják majd meg. Ez természetesen így is van, ugyanakkor megesik, hogy egy cég új arculatot szeretne, olyan nevet, ami jobban cseng az online térben. Ilyenkor bátran választhatunk más nevet, nem feltétlen kell a cégünk nevéhez ragaszkodni domainként.

Ha már megvannak a lehetőség ötletek, érdemes őket ellenőrizni, hogy nem foglaltak-e. Ezt a Domain.hu oldalán megtehetjük, ugyanis van foglaltság ellenőrző funkció is.