A digitális marketing megjelenése óta több guru kínálja fel a szolgálatait kisebb és nagyobb cégeknek egyaránt, mégis kevés szó esik a csalókról. Sajnos egyre többször hallani arról, hogy a weboldal tulajdonosok csak hónapok után vették észre, hogy szinte semmit nem kaptak a pénzükért, ez pedig több mint bosszantó.

Az internet hatalmas, az ügyfelek száma nő, de egyre nehezebb kitűnni. Miközben megannyi vállalkozás csatlakozik a webes eladáshoz, a felhasználók válogatóvá váltak, és csak a legjobbaknak adják oda a mindenség mozgatóelemét, a pénzt. Hiszen, ha ezt a bejegyzést olvasod, akkor neked is az a célod, hogy a honlapoddal el tudd adni a termékeidet vagy a szolgáltatásaidat.

Lehet, hogy az első pár hónapban egyedül próbálkoztál, de minden cég életében elérkezik az a pont, amikor hajlandó befektetni a SEO-ba. Nem csoda, ha ilyenkor biztos eredményeket várnak, azonban ezt nem mindig kapják meg. Honnan lehet felismerni a csalókat a valódi SEO guruktól? Nézzük!

Mindig légy résen

Ha eddig azt hitted, hogy csak hébe-hóba fogsz hallani csalókról, akkor rossz hírem van. Ma már egy 4 órás kurzus elvégzése után SEO szakembernek titulálják magukat egyesek. Ezt nevezhetnénk akár jelenségnek is, mivel újra meg újra találkozni fogsz velük. Minél több internetes oldal létezik, annál többen akarnak belőlük megélni, tehát egyre több SEO-val foglalkozó cég fogja a szolgáltatásait kínálni, miközben soknak tapasztalata sincsen.

Profit keress

Egyesek azt hiszik, hogy a tartalommarketing arról szól, hogy egy oldal bejegyzéseit teleszórják kulcsszavakkal, és már megy is felfelé a találati listán. Azonban mindenki jobban jár, ha inkább profira bízzuk ezt a munkát. Itt egy szón van a hangsúly: PROFIRA.

Lekövethető eredmények

A megbízottadnak minden hónapban el kell készíteni a havi jelentést, ahol látod kell az elért eredményeket. Sajnos 1 hónap adatai nem sokat árulnak el, azonban a 3-6. hónapnál már látnod kéne az elmozdulást. A jó SEO nem azonnal hat, hanem lassan, de biztosan. Hosszútávú befektetésnek is nevezhető, viszont ez nem jelenti azt, hogy fél év elteltével is ugyanott topogsz.

A kapott adatok alapján látnod kell a haladást, vagy legalábbis a lépést. A profi SEO guru olyan adatokat fog átadni, amik könnyen érthetők, és nem hagy benned kérdőjeleket. Az eredmények pedig szintén bizonyítékként szolgálnak.

Ellenőrizd a szakembert

Következő pont, hogy saját kritériuma szerint tedd próbára a szakemberjelöltet. Ha azt ígéri, hogy biztosan a keresési lista elején leszel, és szinte minden kérdésre a te honlapod fog előugrani, akkor ellenőrizd le a saját körében. Nézd meg, hogy milyen a weboldala, mennyire olvasható, és ami a legfontosabb, hogy tedd próbára. Keress rá kulcsszavakra, és nézd meg, hogy mennyire van a lista élén. Ha neked csodákat ígér, de még saját magát sem tudja feljebb vinni, akkor keress mást.

Maradj realista

Maradj résen és légy realista. Mindig figyelj arra, hogy a túl olcsó ajánlatok nem végződnek jól. Olyan embert keress, aki az egész weboldalt átnézi, pontos tervekkel lát el, és az első pillanattól kezdve könnyű vele a kommunikáció.