A SEO szakember véleménye is az, hogy az AI térhódítása radikális változásokat hoz majd a keresőoptimalizálás tekintetébe a jövőben. De mit tesz a Google, hogy a humán tartalmak előnyhöz jussanak, és hogy megakadályozzák az AI tartalmak tömeges terjedését?
Manapság már egyre többen használják a mesterséges intelligenciát a tartalomgyártásban, legyen szó képekről vagy szövegekről. Az illusztrátorok és a szövegírók is aggódnak, hogy az AI elveszi a munkájukat, a félelmek pedig nem teljesen alaptalanok. Sokan ugyanis megelégednek olyan szövegekkel, melyek ugyan nem tartalmaznak fontos információt, viszont gyorsan és egyszerűen elkészülnek, így a tartalomgyártás olcsó és könnyű lesz, a szöveget pedig már fel is lehet tölteni.
És nemcsak az egyszerűség és az olcsóság miatt félnek a szövegírók, hanem a tömegesség miatt. Bár a ChatGPT még nem képes tömegesen tartalmakat létrehozni, az OpenAI API-ja viszont igen. Egyetlen hétvége alatt akár több ezer tartalom is születhet áltata, bár tény, hogy ezek közel sem olyan minőségi tartalmak, mint amit egy tehetséges szövegíró képes megalkotni. Idővel viszont az AI a minőségi tartalmak piacára is betör majd, akkor pedig rendkívül fontos lesz, hogy ezeket a tartalmakat valahogy szűrni tudja a Google.
Mi a Google álláspontja az AI tartalmakkal kapcsolatban?
Nem egy olyan cikket olvasni, ahol a SEO szakemberek arról számolnak be, hogy próbaképpen az AI segítségével gyártottak tartalmat, akár tömegesen ezek pedig nagy százalékban még ma is megtalálhatóak a Google találati listáján. A Google ugyanis nem tudja szűrni az AI tartalmakat jelenleg, és várhatóan a jövőben sem lesz erre képes, ugyanis technikailag sem egyszerű ezt megtenni, ráadásul rendkívül költséges is lenne.
Már tavaly februárban olvashattuk a Google álláspontját, melyek szerint nem jár büntetés az AI tartalmakért, ugyanis a minőség számukra a fontos, nem pedig a mennyiség. Tehát, ha egy cikk minőséget képvisel, mindegy, hogy ki vagy mi írta azt. Ne gondoljuk persze azt, hogy a Google nem tesz semmit. Mivel a mesterséges intelligencia által generált tartalmakat nem tudják szűrni, úgy döntöttek, hogy inkább arra fektetik a hangsúlyt, hogy az egyértelmű humán tartalmakat előnyhöz juttassák a rangsorban.
A jövőben nem a tartalom kap hangsúlyt, hanem a linképítés
De hogyan is történik majd mindez? Nos, a találati listában azok a tartalmak lesznek előnyben, és kapnak jobb rangsorolást, amelyek esetében bizonyítható a személyes jelleg, illetve a humán tartalomkészítés.
Ennek értelmében felértékelődnek a linkek. Mivel a tartalom esetében nehéz megállapítani, hogy AI vagy humán tartalomról van-e szó, a linképítést viszont az AI kevésbé tudja befolyásolni. A közösségi média szerepe is felértékelődik majd idén, hiszen a személyes jelleg egy aktív Facebook, Instagramm, TikTok vagy Youtube fiókkal könnyen bizonyítható.
Érdemes lesz tehát idén a linképítésre nagy hangsúlyt fektetni, illetve a tartalmak esetében a közösségi média linkjeit is valamilyen módon használni.