A Google megerősítette, hogy az oldalélmény-frissítése immár teljes mértékben bevezetésre került az asztali keresési eredményekre. A frissítést február 22-én kezdték el, de a kilencnapos bevezetés március 3-án befejeződött. Összehasonlításképpen, az oldalélmény-frissítés elindítása mobilon két és fél hónapig tartott.

Miután a Google bejelentette az asztali számítógépes bevezetés befejezését, érdemes megnézni, hogy milyen hatással volt a keresésekre.

Asztali oldalélmény-frissítés hatásának értékelése

Az asztali keresési rangsorokban március 3-án vagy azt követően bekövetkező pozitív, esetleg negatív elmozdulások a Google oldalélmény-frissítésének tulajdoníthatók. Annak megállapításához, hogy a mi weboldalunkon érezni fogjuk-e, használhatjuk a Google eszközeit.

A Google Search Console rendelkezik egy jelentéssel, amely a weboldalak asztali verzióinak Page Experience kritériumainak értékelésére szolgál. Ha a jelentés szerint az oldalak többsége piros vagy sárga színű, akkor valószínű, hogy a március 3.-án bekövetkező rangsorolás beli visszaesések a frissítés negatív hatásának következményei.

Ha azt tapasztaljuk, hogy webhely rossz oldalélmény-pontszámmal rendelkezik, akkor még van esélyünk a javításra. Csak a miértekre kell megkeresnünk a válaszokat.

Asztali oldalélmény-frissítés kritériumai

A Google asztali keresésre vonatkozó oldalélmény-frissítése számos olyan rangsorolási tényezőt tartalmaz, mint a mobilkeresésre bevezetett algoritmus. Ezek a következők: Core Web Vitals, tolakodó hirdetések és HTTPS biztonság. Ha webhely nem felel meg a fenti kritériumoknak, akkor nem fogunk javulást tapasztalni.

Viszont a csökkenés nem mindig egyenlő a büntetéssel. Sok weboldal tulajdonos hajlamos arra gondolni, hogy megkapta az első büntetését. Pedig mindössze arról van szó, hogy más weboldalak jobban megfelelnek az elvárásoknak, így felénk kerültek. Ilyenkor az oldalélmény-pontszám javítása segíthet visszaszerezni ezeket a rangsorolási pozíciókat, és versenyképesnek maradni.

Szerencsére könnyen leszűkíthető, hogy az oldalélmény-frissítés melyik összetevőjére kell összpontosítanunk.

HTTPS-es az oldal? Ha igen, akkor ezt kizárhatjuk.

Vannak az oldaladon tolakodó hirdetések? Ha nem, akkor ezt kizárhatjuk.

Átmegy a webhely a Core Web Vitals küszöbértékeken? Ha nem biztos, akkor tesztelnünk kell.

A Google Core Web Vitals jelentése a Search Console-ban valós adatok alapján mutatja meg, hogy a weboldal hogyan teljesít a Google által létrehozott feltételek tekintetében. Ráadásul az elemzés más eszközökbe, például a PageSpeed Insights, a Lighthouse és a Chrome DevTools-ba is beépül.

A Chrome böngészőhöz még egy bővítmény is letölthető, amellyel oldalanként ellenőrizhetjük a Core Web Vitals értékeit. Ezekkel az eszközökkel könnyedén meghatározhatjuk, hogy mely oldalakat kell tovább optimalizálni ahhoz, hogy megfeleljenek a Google oldalélmény-kritériumainak. Fontos azonban megjegyezni, hogy az oldalélmény nem minden. Az oldal nem fog automatikusan jobb helyezést elérni a zöld oldalélmény-pontszámokkal.

Végül mindig a tartalom relevanciája győz. De az is segít, ha jó oldalélményt kínálunk mellé.