A tökéletes honlap igen is létezik. Azonban csak a legalaposabb felkészülés után valósítható meg. A minőség azonban ma már elvárás mind a felhasználói oldalról, mind pedig a keresőoptimalizáláshoz. Azt pedig be kell látnunk, hogy ha sikeresek szeretnénk lenni az online térben, mindkét oldalnak meg kell felelnünk.

Ráadásul a konkurenciánál is jobbak szeretnénk lenni, ezért még megnyerőbbnek kell hatnunk.

Ahhoz, hogy felhasználóbarát, gyors, releváns tartalomtól hemzsegő és ízléses weboldalunk legyen, nem csak a webdizájner, webfejlesztő és az online marketinges munkája szükséges, hanem az oldal tulajdonosáé is. Az oldalunk sikere tehát rajtunk is múlik! A tartalomszolgáltatás és a szakmai háttér mellett olyan kérdésekre is meg kell találnunk a választ, mint:

  • Ki a célcsoportja a vállalkozásomnak?
  • A honlapom segít választ találni az általuk feltett kérdésekre?
  • A weboldalam könnyen átlátható és kiismerhető már az első látogatáskor is?
  • Hogyan fognak az oldalamra érkezni a látogatók?
  • Hogyan kerülhetek a Google első oldalára (esetleg első helyére)?

Nem mindegy kit és hogyan szólítunk meg

Üzleti céllal készített blogunk, honlapunk, céges weboldalunk vagy webáruházunk minden egyes menüpontja azt a célt kell, hogy szolgálja, hogy végül profitot termeljünk direkt vagy indirekt módon. Ma már az „Üdvözlöm a honlapomon” és a „Hogyan szólíthatom?” jellegű felesleges köröket elhanyagolhatjuk.

Csak a lényeget mutassuk meg, de azt minél egyszerűbben és ízlésesebben. Arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy az asztali számítógépeken felül laptopokon, táblagépeken és persze okostelefonokon is tökéletesen kell kinéznie és működnie az oldalunknak.

A színvilág, az elrendezés és a tartalom úgy jelenjen meg, hogy az csábítsa valamilyen akcióra az oda látogatót. Készítsük úgy, hogy az kimondottan a célközönségünk számára legyen optimalizálva.

Keltsük fel a kíváncsiságot, az érdeklődést és tereljük cikkek olvasására, termékek adatlapjára vagy akár szolgáltatásaink megrendelésére szépen lassan a látogatókat. A képeket és más média tartalmakat szintén a célközönségünk igényei szerint állítsuk össze.

A gyönyörű weboldal nem minden

Abban azonban a legnagyobb webfejlesztő cégek is egyetértenek, hogy a leggyorsabb, legszebb és leginformatívabb oldal is mit sem ér látogató nélkül. Ezért a kész weboldal népszerűsítése, karbantartása és keresőoptimalizálása is éppen olyan fontos, mint maga az elkészítési folyamat.

Az alapvető SEO elemeket, blog szekciót és a belső linkeket már jó előre érdemes megtervezni és használni már az első pillanattól kezdve.

Az oldal elindulása után pedig külső oldalakról is szerezzünk minél több releváns linket megfelelő cikkekből. A profi honlap egyik ismérve ugyanis pont a szövegezés úgy az oldalon belül, mint a külső hivatkozásoknál.

A Google pedig a megfelelő kifejezésekre egyre előrébb fog majd bennünket sorolni és sok-sok ingyenes, érdeklődő látogatóval megajándékozni a befektetett munkáinkért cserébe. Aztán a többi már csak a szolgáltatásainkon és a termékeinken múlik!