Ahhoz, hogy a tartalmaink előkelő helyezést érhessenek el a Google ranglisátján, minőségi tartalomra van szükség. Érdekes kérdés persze, hogy mi számít annak, és a Google milyen tényezők alapján dönti el, hogy egy blogcikk, egy kép vagy egy videó annak számít-e?
Az online marketing stratégia egyik fontos eleme a szöveges tartalom, ahhoz viszont, hogy ezekkel eredményt is elérjünk, a minőség fontos tényező. Ezt persze sokak számára csak annyit jelent, hogy ne legyen benne helyesírási hiba, ám a Google algoritmusa kicsit máshogy értelmezi ezt. Általánosságban elmondható, hogy a Google a „minőségi tartalom” fogalmát kicsit tágabban értelmezi, tehát nemcsak a szöveg számít, hanem az adott weboldal egyéb tényezői is.
Ebben a kérdésben természetesen a Google is nyilatkozott már, és John Mueller, a Google keresési szóvivője szerint az egész honlap minősége is beleszámít abba, hogy egy tartalom valóban „minőségi”-nek számít vagy sem.
Minőségi tartalom a Google szerint
A Google keresőmotorja számos tényező vizsgálata és értékelése alapján dönt arról, hogy egy tartalom minőségi vagy sem, és bizony nemcsak a szöveges tartalmat „nézi”, hanem a felhasználói élményt a teljes oldalra vonatkoztatva. Ha pedig azt akarjuk, hogy a tartalommarketingre vonatkozó stratégiánk sikeres legyen, mindenképp lényeges, hogy a Google minőségi tartalomra vonatkozó álláspontjával tisztában legyünk.
A tartalomgyártás nem egyszerű feladat, egy „minőségi” tartalomhoz pedig számítson különböző tényező kell. A kulcsszókutatás is ide tartozik, de az szöveg elhelyezkedése, a hozzá tartozó képek, és természetesen maga a tartalom sem elhanyagolható tényező.
Attól lesz minőségi, hogy nem az AI generálta?
Az elmúlt években az AI térhódítása miatt a Google számos fejlesztést vezetett be, és a rangsorolási algoritmus is nagymértékben változott. Tavaly tavasszal nyilatkoztak is arról, hogy bár nem tiltják a mesterséges intelligenciával gyártott tartalmakat, de előnyben részesítik inkább azokat, amelyeket nem az AI készít, tehát a humán tartalmakat.
Ez persze nem azt jelenti, hogy attól lesz minőségi egy tartalom, hogy mi készítjük, nem pedig a mesterséges intelligencia. Az AI segítségével is készülhet valóban minőségi tartalom, ugyanakkor nem árt tisztában lenni vele, hogy a Google előnybe fogja részesíteni azokat, amelyeket emberek készítettek.
Hogyan készíthetünk valóban minőségi szöveges tartalmakat?
Ha a Google algoritmusa szerint is minőségi tartalmakat szeretnénk készíteni, fontos lépes lehet a kulcsszókutatás, hiszen ennek hiányába nem fogjuk tudni, hogy melyek azok a kifejezések, amelyekre az adott témában keres a célközönségünk.
Ami szintén lényeges, bár sokan elfeledkeznek róla, hogy a szövegnek hitelesnek és szakmainak kell lennie, viszont nem lehet túl bonyolult. Az egyszerű, könnyen érthető szövegeket szereti általában a látogatók, azokat, melyek az adott problémájukra nyújtanak megoldást, szolgálnak hasznos vagy érsekes információval.