Sokan nem is gondolnák, hogy a keresőoptimalizálás és a közösségi média között komoly kapcsolat van, melyek kihasználásával hatékonyabb online marketing stratégiát folytathatunk.

Ha az online marketinget nézzük, akkor kb. 10 éve még a keresőoptimalizálás volt az elsődleges szempont, ám az elmúlt néhány évben már a közösségi média is nagy szerephez jutott. A marketing szakemberek szerint nem elegendő már, ha van egy ütős weboldalunk/webshopunk, és ott rendszeresen teszünk közzé hasznos tartalmakat. A közösségi médiában is jelen kell lennünk, lehetőleg minél több platformon.

A legtöbb cégnek, vállalkozásnak már van facebook oldala, esetleg Instagramja, de a jelenlegi trendek szerint a TikTok-on és Youtube-on is célszerű jelen lenni.

Manapság pedig már a közösségi médiát és a keresőoptimalizálás folyamatát is össze lehet kötni, és a kettővel együtt igazán eredményesek lehetünk. És bár sokan vannak, akik úgy érzik, hogy a keresőoptimalizálás már elavult dolog, ami felett eljárt az idő, a helyzet az, hogy ez egyáltalán nincs így.

Valóban hatással van a Facebook, Insta vagy TikTok a keresőoptimalizálásra?

Tény ugyan, hogy a közösségi média közvetett hatással nem bír a keresőoptimalizálásra, tehát attól, hogy van Facebook oldalunk, Istagram vagy TikTok fiókunk, az még nem lesz hatással a Google találati listájára, ugyanakkor közvetve segítségünkre lesz a segít a SEO-ban, a látogatószerzésről már nem is beszélve.

A közösségi médiás oldalak például viszontlink szerzésre nagyon is alkalmasak. Bár a a közösségi média oldalakról mutató linkek SOE szempontból nem igazán értékesek, azok az emberek viszont igen, akik a közösségi médiás oldalunkról jutnak el a honlapunkra. A közösségi médiából rengeteg látogatót tudunk generálni, akik aztán megoszthatják az oldalunkat az ismerőseikkel, vagy akár a saját oldalukon, blogjukon. Ezek a linkek viszont már nagyon is számítanak a SEO szempontjából.

Azt is érdemes tudni, hogy amikor egy új cikk jelenik meg a honlapunkon, azt nem mindig veszi észre egyből a Google, és néhány nap el is telik, mire indexelni fogja azt. Ha viszont van közösségi médiás fiókunk, akkor látogatókat tudunk terelni ezekre az aloldalakra, cikkekre, ezt viszont már észre fogja venni a Google, és előrébb is fogja majd indexelni.

A Google is preferálja a közösségi média használatát

Az AI térhódításával egyre több olyan tartalom jelenik meg, legyen az szöveg, kép vagy videó, melyet mesterséges intelligenciával készítenek. A Google ugyan nem tiltja a mesterséges intelligencia használatát, ugyanakkor előnyben részesíti a humán tartalmakat, erről a tavalyi évben nyilatkoztak is. Ahhoz viszont, hogy bizonyítani lehessen, hogy egy tartalom nem az AI segítségével készült, hanem humán tartalom, lényeges elemmé vált a közösségi média használata.

Mert hogyan is bizonyíthatnánk jobban, hogy az adott tartalom mögött nem a mesterséges intelligencia, hanem egy élő személy áll, mint aktív közösségi médiás fiókokkal, illetve azokra történő hivatkozással. Tény persze, hogy a közösségi média nincs közvetlen hatással a keresőoptimalizálásra, de közvetett módon nagyon is van közöttük kapcsolat, és rendkívül fontos, hogy az online marketing stratégiánknak mindkettő része is legyen.